1979173-min

האם נחש שיצא מתרדמת מסוכן יותר מאמצע הקיץ?

לפגוש נחש זו מאוד לא נעים ומסכן חיים ממש בחלק מהמקרים. המפגש עם נחש יכול לקרות לאורך כל עונות השנה, בשטחים צפופים ובשטחים פתוחים. כדי להתמודד עם הסיטואציה המבהילה בצורה הטובה יותר הדבר שצריך לעשות באופן מידי הוא להזמין שירותי לכידת נחשים. לוכד נחשים מיומן ומקצועי הוא הפתרון.

לצד זה ישנם כמה אי-הבנות בקרב הציבור שכדאי מאוד להעמיד על דיוקן.

 

נחש שיצא מתרדמת חורף

יש אי-הבנה רווחת לפיה נחש שהגיח אחרי תקופת התרדמת של החורף הוא יותר מסוכן לעומת נחש שפוגשים בקיץ. מסתבר כי זה לא נכון וכי יש מקרים שבהם נחש שיצא מתרדמת חורף מכיל בתוכו פחות ארס מאשר נחש בתקופת הקיץ. הסיבה לכך היא שהנחש לא ניצל את הארס בחורף ולכן הוא לא מילא את מאגרי הארס שלו.

 

לגעת במקום ההכשה

יש נטייה אחרי ההכשה לטפל באזור על ידי קירור המקום, ניקוי שלו ודרכים נוספות. דרכי הטיפול הללו לא באמת מטפלות במצב והן עלולות להחמירו, ולכן הדבר הנכון לעשות זה להזמין שירותי לכידת נחשים ואת מד”א  תוכלו להרים טלפון למד”א במספר הטלפון 101 או שתוכלו להזמין את מד”א דרך האפליקציה בטלפון חכם.

 

עוד דבר שחשוב לדעת

לא רק שנחש שיצא מתרדמת הוא פחות מסוכן מאמצע הקיץ אלא שגם מרבית הנחשים הם לא מזיקים. לכן אין צורך לנסות להזיק לנחש אלא פשוט להזעיק שירותי לכידת נחשים, לצד מד”א. שימו לב שלאדם הממוצע אין יכולת להבחין בין נחש מסוכן ללא מסוכן ולכן חשוב לקרוא למישהו מקצועי ובעל נסיון כמו לוכד נחשים בנס ציונה באופן מידי שלא משתמע לשתי פנים. גם פנייה למספר 106 למוקד העירוני היא אפשרית בסיטואציה כזו.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד