מה זה מסגרת אשראי בנקאית

מה זה מסגרת אשראי בנקאית?

מסגרת אשראי בנקאית היא מסגרת אשר מוקצבת ללקוח הבנק בהתאם למצבו הפיננסי, מסגרת זאת מוקצבת מדי חודש בחודשו ואין לחרוג ממנה, אלא אם כן קורה משהו חד פעמי או זמני באישור הבנק. כל חריגה ממסגרת האשראי הבנקאית מחייבת הכנסת כסף לחשבון הבנק אחרת עובר החשבון להוצאה לפועל ומעוקל עקב חובות שלא שולמו.

מהי מסגרת אשראי בנקאית?

מסגרת אשראי בנקאית היא מסגרת הנקבעת בהתאם למצבו הפיננסי של הלקוח. מסגרת זאת כוללת ריבית שיש לשלם בהתאם לחריגה של הלקוח בהתאם לתקנות בנק ישראל. כלומר מדובר על מאין הלוואה שכל סטייה ממנה מחייבת את הלקוח לשלם אחוז ריבית מסוים לבנק עד לכיסויה. לכן בעת קביעת מסגרת אשראי בנקאית חשוב לקבל את תנאי הריבית הטובים ביותר עבורכם, כך שאם תכנסו למינוס לא תשלמו יותר מדי ריבית.

האם כל לקוח יכול בקש מסגרת אשראי בנקאית?

כל לקוח בבנק אשר עובד בעבודה יציבה ומכניס משכורות לחשבון הבנק שלו ואינו נמצא במינוס רשאי לבקש מסגרת אשראי בנקאית. המסגרת נקבעת בהתאם למצבו הפיננסי והכנסתו של הלקוח והיא לשיקול הבנק בלבד. ישנם מקרים שבהם הבנק לא מאשר מסגרת אשראי בנקאית ובמידה והלקוח במינוס כרוני לאורך זמן. מסגרת האשראי נותנת חמצן ללקוח בתקופה קשה, אך גם שהוא נמצא במינוס עליו לכסות את המינוס של מסגרת האשראי אחרת יועבר החשבון לגורמים אחרים.

האם יש צורך בהצגת בטחונות בעת בקשת מסגרת אשראי בנקאית?

הבנקים לא מבקשים הצגת בטחונות על מנת לאשר מסגרת אשראי בנקאית, אך הם מבקשים יציבות תעסוקתית של הלקוח. במקרה זה עליו להביא 3 תלושי משכורת המעידים על יציבותו בעבודה. המסגרת הבנקאית נקבעה בהתאם להכנסות השוטפות של הלקוח, והבנק רשאי לבטל את מסגרת האשראי בהתאם לשיקולו האישי.

מהי מסגרת אשראי מיוחדת?

מסגרת אשראי מיוחד ניתנת במצבים שונים אשר זמנית מתעכב משכורת או סכום כסף שלקוח צריך לקבל. במצבים אלה המסגרת ניתנת לעד שבועיים, כלומר עד שהכסף נכנס לחשבון הבנק. כשהכסף נכנס לחשבון הבנק הוא המסגרת הזמנית יורדת והחשבון חוזר למסגרת הרגילה שלו.

יתרונות מסגרת אשראי בנקאית

למסגרת אשראי בנקאית ישנם לא מעט יתרונות שהן:

ביטחון- המסגרת מעניקה ביטחון ללקוח שהוא יודע שגם אם יכנס למינוס הוא יכול להיות עד סכום מסוים.

יציבות- המסגרת מעניקה יציבות ללקוח, הוא יודע שברגע שהוא נכנס למינוס הוא רגוע שיש לו מסגרת מסוימת שהוא צריך לעמוד בה ולא לחרוג ממנה. מצב זה מביא הקלה רבה ללקוח.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד