תחפושות

מה התחפושת שהילד בוחר אומרת עליו?

כהורים נרצה לנצל כל הזדמנות לבחון את עולמו הפנימי של הילד. התחפושות שהילד בוחר מעידה על חלומות, פחדים, חששות, לבטים ולעתים גם על קשיים. אנו ממליצים לכלל ההורים לעצור לרגע ולבחון את הבחירה של הילד ואת מה שעומד מאחוריה. אם הילד בוחר להתחפש לגיבור רשע או שהוא בוחר תחפושת שלדעתכם היא מכוערת – זה לא בהכרח מעיד על סממנים שליליים. ייתכן והילד רואה בדמות שנחשבת שלילית משהו אחר. חשוב לזכור שהמטרה העיקרית היא ההנאה של הילד מהחג. תנו לו את החופש לבחור בתחפושת שהוא אוהב. 

מחפשים תחפושות לילדים? בקרו באתר של הג’ירפה >>>

הזדמנות להיות גיבור כל יכול

חג פורים הוא החג בו חלומות מתגשמים. ילדים מקבלים הזדמנות להביע דברים שהם מדחיקים ומסתירים בחיי היום יום. בחירה בתחפושת של גיבור כל יכול יכולה להעיד על שאיפה של הילד להיות נוכח ומשמעותי יותר בין החברים. נסו לבחון אפשרויות לחיזוק היכולות החברתיות של הילד לאחר החג יחד עם העצמה אישית. 

למה דווקא התחפושת הזו?

אם אנכם מבינים את הבחירה של הילד/ה – פשוט תשאלו! בחירת התחפושת לחג היא הזדמנות לחזק את הקשר בין ההורה לילד. הביעו התעניינות בעולמו הפנימי של הילד, שוחחו על הדמות שבחר ותגלו מה הילד שלכם חולם להיות, ממה הוא פוחד, מה הוא לא רוצה להיות ועוד. 

תחפושת שמאפיינת את המין השני

מה עושים כאשר ילד בן 5 מבקש להתחפש לאלזה או כאשר ילדה בת 6 מעוניינת בתחפושת של שחקן כדורגל מפורסם? הבחירה בתחפושת שמאפיינת את המין השני אינה מעידה על בעיה בזהות המינית. הבחירה בתחפושת מעידה על בקשה טבעית להתנסות בהשתייכות למין השני. אין כל סיבה לחשוש, לאסור על הילד לבחור בתחפושת. ילד שמתנסה תחפושת מהמין השני מעיד על אומץ, ביטחון עצמי, הומור והבנה של רוח החג. 

 

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד