ללמוד לנגן על פסנתר

ללמוד לנגן על פסנתר: שיעורים פרטיים או קבוצות?

ישנה התלבטות בה נתקל כמעט כל תלמיד, בהרבה תחומים, בטרם הוא מתחיל את הקריירה. המחשבה האם להתחיל ללמוד בקבוצות למידה, כיתות, או אולי בכלל לקחת שיעורים פרטיים? גם בכלי נגינה ישנה התלבטות כזו, אם כי לרוב, ישנה הבנה כי אם ברצונך להתמקצע בכלי נגינה מסוים, פסנתר לדוגמא, יש צורך לפחות בהתחלה בהכוונה של מורה פרטי לפסנתר שישקיע בתלמיד את מלוא תשומת הלב.

שיעורים פרטיים בפסנתר

פסנתר הוא כלי נגינה די מורכב, עם צליל קסום הבוקע מתוכו וממלא את חלל החדש. ישנם הרבה נגנים בעולם אשר מעידים על עצמם כי על אף ניסיונם העשיר, הם כל הזמן ממשיכים ללמוד ובכל יום לומדים משהו חדש על כלי הנגינה המיוחד – וגם על עצמם. 

על אף שעבור אדם הצופה מהצד נראה כי הנגינה על פסנתר היא די פשוטה, רבים מאותם נגנים עתירי ניסיון מעידים כי בתחילת דרכם הם די התקשו ואף שכרו את שירותיו של מורה פרטי לפסנתר בכדי שיוכלו לעבור את החלק המהותי ביותר בתחילת הלמידה, ביחד עם אדם שיוכל לבחון באופן אישי כל צעד שלו ולתקן אותו כשייטעה או יסטה מהדרך.

למידה בקבוצות – בשלב מתקדם יותר

יש משהו מיוחד בלמידה בקבוצות, לבטח כשמדובר בכלי נגינה מורכבים כמו פסנתר. למרות זאת, מומלץ לעבור ללמידה בסגנון הזה בשלב מתקדם יותר. הלמידה, לא תהיה בהכרח עם נגנים שמנגנים על אותו עלי, אלא כלהקה או תזמורת, מספר כלים המשלבים יחדיו את צליליהם ויוצרים יצירה. בנוסף, ישנן קבוצות המתארגנות ולומדות יחדיו אספקטים נוספים בכלי נגינה שונים – והמשתתפים חולקים מידע זה עם זה, אלמנטים אשר מורה פרטי לפסנתר לעתים לא יוכל להעניק. 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד