hairdressing-1516352__340[1]

ספר? כך תוכל להשתלב בלב התעשייה

עיצוב השיער הוא בין התחומים המבוקשים והצפופים בישראל, ולכן שורה ארוכה של אנשי מקצוע מוכשרים לא תמיד מצליחים למצוא את מקומם. הפתרון הוא לעבור קורס מקצועי ובעיקר לנסות לייצר בידול מול המתחרים

נכון לסקירה שנערכה על ידי קבוצת D&B בשנת 2011, שוק המספרות בישראל מגלגל 2 מיליארד שקל בשנה. עיקר ההכנסות בענף עיצוב השיער מגיעות מתקבולים על שירותי התספורת וממכירת מוצרי טיפוח נלווים. למרות שעל פניו מדובר בנתונים מדהימים נדירים ביחס לענפים אחרים, בפועל התחרות הקשה גורמת לנטישה של לא מעט אנשי מקצוע מוכשרים.

מעל 4,000 מספרות פועלות בישראל והחברות הגדולות מגלגלות מחזור של 10-15 מיליון שקל בשנה. מנגד, רוב הענף מורכב מעסקים קטנים ובינוניים עם עד 5 עובדים בלבד. המשמעות היא שכדי להשתלב בלב התעשייה לא מספיק להציע רק שירותי ספרות. כדאי לנצל את היתרונות של העסק הקטן ולהפוך את הגמישות, הדינאמיות והיחס האישי לחלק בלתי נפרד מהאופי של המספרה.

מה היתרונות של קורס מקצועי?

טיפ לא פחות חשוב הוא לא להתפשר על קורס ספרות מקצועי. הקורס מונע הפסדים או קשיים תזרימיים כי הוא מייצר יתרון לספר המתחיל בהשוואה לחברות הגדולות. במילים אחרות, קורס מקצועי הוא הדרך הנכונה ולפעמים היחידה להשתלב בתעשייה בלי להסתכן. עלות הקורס נמוכה ביחס לתועלת, הוא מועבר על ידי מעצבי שיער מוסמכים והוא מעניק גם תשתית ליצירת קשרים אישיים ושיתופי פעולה.

מיד אחרי הקורס המקצועי ניתן לנסות להתמודד עם התייקרות חומרי הגלם על ידי הצעת שירותים מיוחדים. מספרות מצליחות פועלות כדי לגוון את המוצרים והשירותים, בלי לוותר על ליבת הפעילות. את זה עושים באמצעות צבירת ניסיון ניהולי ומניעת תחלופה גבוהה של עובדים. תחלופת עובדים מביאה להיעדר התמחות, לעומת שמירה על צוות קבוע שמייצר סולידריות ומחויבות בקרב הלקוחות.haircut-1007891__340[1]

הסיכון העיקרי: ריבוי מספרות ביחס לאוכלוסייה

במהלך קורס מקצועי תלמדו מהר מאוד על הסיכונים שנשקפים לאנשי המקצוע בענף הספרות. כך למשל תדעו איך להתמודד עם שינוי טעמי הציבור והקטנת ביקושים, או עם ירידה בפופולאריות של המספרות השכונתיות.

אלו נתונים בסיסיים שבסופו של דבר ימנעו מכם להצטרף לסטטיסטיקה השלילית ולרשימת מעצבי השיער שנפגעו בגלל ריבוי המספרות ביחס לאוכלוסייה. כמו בכל מקצוע אחר, גם בענף עיצוב השיער יש משמעות גדולה לרמת המקצועיות שלכם. הלקוחות בתחום לא נוטים להתפשר ויש להם הרבה אפשרויות לבחור מתוכן.

אתם יכולים לייצר בידול ותחרותיות רק אם תציבו רף גבוה במיוחד של מקצועיות. היעזרו בקורס על מנת לקבל את הידע הבסיסי, אך אל תשכחו להתעדכן בחידושים. הישארו עם אצבע על הדופק ונסו לשאוב השראה גם ממכוני טיפוח במקומות אחרים בעולם. צאו להתמחות וגוונו את המוצרים והשירותים כדי לא להישאר מאחור.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד