איטום מבנים מכל הכיוונים

רבים מאיתנו מכירים את נושא האיטום בעיקר מהצד של איטום גגות. אך איטום מבנים זה יותר מאשר שימוש בזפת על הגג פעם בשנה. גם יריעות ביטומניות המיושמות על הגג בשיטה הריתוך או החימום, זה לא הדבר היחיד. נסביר להלן על איטום מבנים מכל הכיוונים, מה זה אומר ולמה זה חשוב ואילו שיטות קיימות כיום בישראל.

כל הסיבות – מדוע איטום

כאשר מדובר על איטום מבנים במובן הרחב ביותר, מדובר על איטום גגות ועל איטום קירות, על איטום של חלונות ופתחים וגם של מרתפים או מקלטים. מטרת האיטום היא למנוע כניסה בלתי מבוקרת של נוזלים מבחוץ פנימה (למשל גשם מגג וקירות, מי תהום למרתפים ורצפות). אך לא רק מניעת כניסה של גשם או שיטפונות מושגת על ידי אטום נאות. איטום חשוב גם כדי לשמור על מבנה קריר יותר בקיץ וחמים יותר בחורף. האיטום חוסך בצריכת אנרגיה ויכול גם להביא לכן שהבית או הדירה או חלל מסחרי, יהיו שקטים יותר ולא רועשים. איטום יכול לחסום רעשים מן החוץ ולשפר את האקוסטיקה מבפנים.

איך מבצעים איטום מכל כיוון

ניתן לבצע איטום מבנים בשיטות מגוונות. למשל:

  1. יריעות ביטומניות – אלה יריעות שניתן ליישם על גגות אך גם במשטחים אחרים. את היריעות מניחים אלה לצד אלה, ומחברים ביניהם על ידי חימום אפקטיבי.
    2. זיפות – שימוש בזפת מתאים בייחוד לגגות. לאחר זיפות גגות נהוג לבצע הלבנה או סיוד.
    3. איטום בהתזה – במקומות קשים לגישה, ניתן לבצע איטום בשיטת ההתזה.
    4. איטום בשילוב חיפויים – שימוש בחיפויים חסינים למים יכול לסייע באיטום קירות ומשטחים שונים.
    5. איטום שלילי וחיובי – כך מכנים איטום שנעשה הן מבפנים והן מבחוץ.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד