כפל ביטוחים

מה זה כפל ביטוחים ואיך מבטלים את זה?

כפל ביטוחים זהו מצב אשר בו קיימים למבוטח כמה כיסויים עבור אותו מקרה ביטוחי. כך יוצא שהוא משלם פעמיים על אותו המוצר בדיוק. מתי זה יכול לקרות? לדוגמא, כאשר מבוטח מחזיק בפוליסה שהיא מטעם קופת החולים ובמקביל הוא מבוטח גם בחברת ביטוח פרטית או כאשר הוא רכש משתי חברות ביטוח שונות במקביל את אותה פוליסת ביטוח המכיל את אותו כיסוי ביטוחי.

חשוב לציין כי גם כאשר המבוטח משלם פעמיים על אותו המוצר, הרי שבסופו של דבר זה לא ישפיע על הפרמיה אותה הוא יקבל בסופו של דבר במקרה והוא יזדקק להחזרים מטעם הביטוח.

כפל ביטוחים – מה זה בעצם?

כפל ביטוחים הינה הגדרה כללית למקרים רבים אשר האזרח הקטן לא תמיד שם לב אליהם, אשר בהם הוא פשוט משלם כפול עבור יותר מפוליסת ביטוח אחת שמעניקה בעצם את אותו הכיסוי בדיוק. היות וכך, המבוטח אינו זכאי לקבלת שיפוי או פיצוי כספי כפול במידת הצורך גם כאשר הוא משלם כפול מחוסר ידיעה. החוק אינו מאפשר במקרים רבים את קבלת הפיצוי מידיו של יותר מגורם אחד בלבד.

התופעה הזו של כפל ביטוחים נפוץ בעיקר בתחומים של ביטוחי המשכנתא, ביטוחי הבריאות השונים, התחום של ביטוחי אובדן כושר עבודה וכדומה.

לקוחות רבים כלל לא מודעים לעובדה כי הם משלמים בעצם כפול על אותו המוצר בדיוק כאשר הרווח מההשקעה לא יוחזר להם לעולם כי כפי שציינו, ההחזר הביטוחי לעולם לא יהיה כפול למרות שהלקוח שילם כפול.

מונעים את תשלומי הביטוח הכפולים

כדי להימנע עד כמה שניתן ממצבים אשר בהם יש לשלם על אותו ביטוח פעמיים, חשוב לבצע את ההתאמה המלאה בין צרכי הביטוח האישיים הנחוצים לנו לבין תנאי הפוליסה שמופיעים כל אחת בפוליסה שלה המרכיבה למעשה את תיק הביטוח שלנו.

ישנם מרכזים מיוחדים המציעים את הבדיקה המקצועית של פוליסות הביטוח על מנת לחסוך לנו תשלומים מיותרים של כפל ביטוחים.

כדאי לשמור על ערנות על מנת שמקרים כאלה לא יקרו, ואנו נשלם אך ורק על מה שאנחנו באמת רוצים או צריכים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד