image001

5 אטרקציות בירושלים שאסור לפספס

בירת ישראל הרשמית משמשת גם כבירה תיירותית המושכת אליה תיירים מכל קצות תבל. סוד קסמה של ירושלים עשה לו שם מסביב לעולם כאחת מהערים התוססות, הקדושות הרוחניות ובעלות ההיסטוריה העשירה ביותר בעולם! יוצאים לטייל בירושלים? קבלו מאתנו המלצה על 5 אטרקציות שאסור לפספס בירושלים

הכותל המערבי

ללא ספק המוקד החשוב ביותר לדת היהודית ומוקד עלייה לרגל ליהודים מכל העולם וגם לאלו שאינם יהודים ומבקשים לבקר באחד מאתרי הקודש המפורסמים ביותר בתבל. הכותל המערבי שבעיר העתיקה של ירושלים הוא שריד של הקירות התומכים סביב בית המקדש שנחרב. לאחר שנחרב משמש הכותל כעדות היסטורית אחרונה לבית המקדש ובכך טמונים קדושתו והדרו.

מתחם הכותל שופץ והורחב ומאז משמש למגוון רחב של תפילות המונים המתקיימות בו לאורך השנה. המתפללים השונים נוהגים להגיע אל הכותל ולהטמין בין חריציו פתק ובו משאלותיהם. מעבר להיותו של הכותל מוקד לתפילה, הוא משמש גם כאתר לטקסים צבאיים של יחידות צה”ל השונות ואף טקסים ממלכתיים גדול טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. ביקור בכותל המערבי מספק חוויה בלתי נשכחת של היטמעות בלב ליבה של ירושלים על ההיסטוריה שלה, הקדושה והרגשות הרבים שהיא מעוררת בקרב העמים השונים.

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל שבירושלים הוא המוזיאון החשוב ביותר בישראל ונחשב לאחד מהמוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם. מוזיאון רב תחומי זה ממוקדם בגבעת רב בירושלים ומציג מעל למיליון פריטים בנושאים שונים כגון ארכיאולוגיה, יהדות, פולקלור מקומי, אמנות חדשה וישנה בתחומים שונים, יודאיקה ועוד. המוזיאון מורכב מארבעה אגפים: אמנות, ארכיאולוגיה, אמנות וחינוך ותרבות ואמנות יהודית. בין המיצגים החשובים במוזיאון תוכלו למצוא את מגילות מדבר יהודה הנחשבות לכתב היהודי העתיק ביותר שנמצא מעולם ואת דגם ירושלים בימי בית שני שהוא למעשה שחזור מרהיב של הארכיטקטורה ויופייה של ירושלים העתיקה בימי בית שני. בנוסף, ברחבת המוזיאון שוכן גן הפסלים המפורסם ע”ש בילי רוז המציג עשרות פסלים מרהיבים ממגוון תרבויות מסביב לעולם.image001

שדרות ממילא

שדירת הקניות והבילוי אלרוב ממילא נמצאת בעיר העתיקה מצומת אגרון ועד למתחם שער יפו. מתחם זה נחשב למוקד הקניות היוקרתי ביותר בעיר, קניון פתוח המציע חווית קניות ובילוי מהטובות ביותר בעיר. בשדרות ממילא תמצאו מגוון רחב של חנויות מכל תחום: אופנה, תכשיטים, חנויות מעצבים, יודאיקה, אלקטרוניקה, חנויות מעצבים, גלריות ואף בתי קפה ומסעדות מעולות. בין החנויות השונות מככבים מותגי יוקרה שונים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. לאורך השדרה פזורים להם עשרות פסלים ומיצגים אומנותיים המתחלפים מדי תקופה ומשרים אוירה אמתית של חו”ל במרכז העיר העתיקה של ירושלים. מעבר לשופינג, בתי הקפה והמסעדות, שדרות ממילא מהוות מוקד לשלל גדול של מופעי רחוב ואמני רחוב שמוסיפים לאווירה הקסומה של המקום. בנוסף, תוכלו ליהנות מקונצרטים, אירועים ופסטיבלים שונים המתקיימים במתחם מדי פעם לפעם והופכים את המקום לחגיגה גדולה לכל המשפחה.

גן החיות התנכ”י

גן החיות התנכ”י בירושלים נקרא כך מכיוון שמוצגים בו כל בעלי החיים המופיעים בתנ”ך, ואכן מדובר בלא מעט מינים של בעלי חיים! למעשה, בגן מוצגים למעלה מ250 מינים של טורפים, זוחלים, יונקים למיניהם, עופות, ואף חרקים ודגים. המתחם הענק הבנוי על צלע הר מציע למבקרים בו חווית טבע לכל המשפחה, בעלי החיים מנהלים את שגרת יומם באזורי מחיה ייעודיים המותאמים לאופיים ולא בכלובים, כאשר בינם לבין המבקרים מפרידים שוחות עמוקות וצמחיה ולא סורגים מברזל. את גן החיות עוטפים שבילי הליכה רבים, פינות דשא וחמד, אגם מלאכותי גדול ומספר יובלים המשרים אוירה של ביקור ביער עד פראי אך מסודר ונעים לטיול.

מיני ישראל

פארק מיני ישראל שבלטרון הוא פארק המיניאטורות המפורסם בישראל המאפשר הצצה לכל המבנים והאתרים המפורסמים שיש בישראל בביקור בן כמה שעות במקום אחד. במיני ישראל תוכלו ליהנות ממעל ל 350 מודלים מוקטנים של מבנים, פרטי אדריכלות מפורסמים, סצנות היסטוריות ונופים מפורסמים מישראל בגודל יחסי בעל קנה מידה של 1:25. תוכלו “לבקר” בירושלים העתיקה וכיפת הסלע, הר החרמון, מגדלי עזריאלי, מצדה ואף אילת כאשר כל אלו מגיעים בקושי אל גובה העיניים. הפארק ממוקם במרחק חצי שעת נסיעה ממרכז ירושלים ומתאים לכל המשפחה.

המידע באדיבות שלמה סיקסט המפעילה שירותי השכרת רכב בירושלים, תוכלו לשכור רכב ולצאת לטייל בירושלים המופלאה.

טיול מהנה!

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד