dog-1224267__340[1]

סוכרת ואוכל לכלבים

אם הכלב שלכם שותה הרבה לאחרונה, אם הוא אוכל הרבה מהרגיל, עושה פיפי באופן תכוף וגם מאבד ממשקלו, כדאי מאוד לקחת את הכלב לווטרינר ולבדוק האם יש לו סוכרת.

סוכרת שכיחה בקרב כלבים וכמו שאנשים יכולים לחיות עם סוכרת ולהילחם בה, כך גם כלבים. גם הם יכולים לחיות חיים שלמים ומלאים עם סוכרת, ולעיתים אף ניתן לנצח אותה עם טיפול רפואי מקצועי ואוכל לכלבים מתאים.dog-1861839__340[1]

קצת על מחלת הסוכרת בקרב כלבים:

כאשר הכלב אוכל, הפחמימות שהוא צורך הופכות לסוכר (גלוקוז), שמהווה למעשה מקור אנרגיה לתאי הגוף. כמות הסוכר בדם נשלטת על ידי אינסולין. האינסולין מופרש מהלבלב לזרם הדם ומסייע להטענת התאים בסוכר. אם לכלב שלכם יש רגישות לאינסולין או שמא אין לו אינסוליןהוא יסבול מסוכרת.

הסוכרת מתרחשת הלכה למעשה כשהסוכר נותר בדם כי אינו מצליח להגיע ליעדוהתאים. במקרה כזה עולה רמת הסוכר שבדם והסוכר עובר לכליות ביחד עם מים ואלו מגיעים לשתן. תופעה זו בעצם אחראית על הסימפטום המוכרמתן תכוף של שתן והעדר יכולת להתאפק. יתרה מכך, מאחר והתאים לא מקבלים את מנת הסוכר (האנרגיה) הנדרשת להם הכלב ירגיש רעב באופן עקבי ולא יחוש שובע. בגלל זה כלבים סוכרתיים אוכלים הרבה, הם מתקשים להגיע לתחושת שובע.

על פי רוב, קשה לבעלי כלבים לראות את מחלת הסוכרת מתפתחת. הכלבים שלנו בדרך כלל לא מראים שכואב להם, וכך יוצא שבעלי כלבים רבים מגלים שיש לכלבם סוכרת בשלבים מאוד מאוחרים, כאשר הלבלב כבר קרס.

המקור העיקרי לסוכרת בקרב כלבים היא נזק בלבלב, אך יש עוד גורמים נוספים. הטיפול במקרה כזה הוא מתן אינסולין, פעילות גופנית מתאימה והתאמת אוכל לכלבים למצב הבריאותי של הכלב.

טיפול ואוכל לכלבים סוכרתיים

חשוב להבין שכלב סוכרתי דורש טיפול מיוחד ותשומת לב. האוכל שנבחר לכלב שלנו משחק תפקיד חשוב במעטפת הטיפולים שלו, ולכן כל כך קריטי להתייעץ עם הווטרינר לפני שרוכשים אוכל לכלב שסובל מסוכרת.

כלבים עם סוכרת זקוקים לאוכל שיאזן את רמת הסוכר שלהם בדם. האוכל צריך להכיל סיבים תזונתיים אך גם להכיל כמות קטנה של פחמימות ושומן. בנוסף, יש לבחור במאכלים בעלי ערך גליקמי נמוך. כל אלו יכולים לעזור לאזן בצורה טובה יותר את רמת הסוכרים בדמו של הכלב. לבסוף, יש להתייעץ עם הווטרינר באשר לכמות האוכל והתזמון שלו, כך שיעלה בקנה אחד עם הזרקות האינסולין היומיות.

בגלל החשש להתייבשות יש לדאוג שלכלב יהיו כל הזמן מים נקיים וזמינים לשתייה, ושזה לא יהיה אתגר להגיע אל המים האלו. גם אם אתם יוצאים לטייל, קחו אתכם קצת מים וכלי כדי שהכלב לא יתייבש במהלך הטיול.

לסיכום, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר כלבים עם סוכרת. זה לא סוף העולם, הכלב יכול לחיות חיים נפלאים גם עם המחלה הזו. עם טיפול רפואי נכון, אוכל מתאים, אורח חיים בריא, ליווי ויטרינרי צמוד ותשומת לבאפשר להילחם בסוכרת או לפחות לחיות אתה בשלווה יחסית.

*** המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי והתייעצות עם ווטרינר מקצועי.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד