פועלו של אורי לופוליאנסקי

פועלו של אורי לופוליאנסקי

אורי לופוליאנסקי מוכר בציבוריות הישראלית בזכות שני דברים עיקריים, עצם זה שהוא האיש שייסד את המפעל המבורך והחשוב של יד שרה וכן עצם העובדה שהיה לראש העיר החרדי הראשון (והיחיד עד כה) של בירת ישראל, ירושלים.

בזכות שני מפעלים אלו, נכנס אורי לופוליאנסקי לתודעה הישראלית וזכה להכרה גדולה. ארגון יד שרה נחשב לאחד הארגונים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית. מדובר בארגון שמספק ציוד רפואי לאנשים בחינם, למשך תקופות זמן שונות. מדובר על ציוד רפואי כמו כסאות גלגלים, קביים, כלי ריפוי, מכשירי סיעוד, מכשירים לתמיכה, מיכלי חמצן, ציוד לאנשים כבדי ראייה ושמיעה ועוד.

בנוסף ארגון יד שרה במהלך השנים, פתחו מחלקות שונות לטיפול באנשים שאינם יכולים לשלם עבור הטיפול בהם או שאינם יכולים לגשת אל בית החולים לצורך קבלת טיפול. הכוונה לטיפולי שיניים, שיקום, ועוד. הארגון כולל גם מרכז אשפוז יום, משחקיה לילדים, מועדונים חברתיים לנפגעי פעולות איבה, ועוד שורה ארוכה של מרכזים אשר פזורים ברחבי הארץ כחלק בלתי נפרד מהסניפים של הארגון או בנוסף להם.

ארגון יד שרה מיסודו של אורי לופוליאנסקי, הוא ארגון מאוד מצליח, לא רק בכך שגורמים רבים נחשפים אליו מדי יום ומשתמשים בשירותיו, אלא גם ברמה התודעתית הציבורית, לראיה, בשנת 1994 הוא קיבל את פרס ישראל על שירותו לחברה.

כאמור, בתחילת שנות האלפיים הפך לופוליאנסקי לראש עיריית ירושלים, זאת בעקבות מעברו של ראש העירייה הקודם, אהוד אולמרט אל תפקיד שר בממשלה. בבחירות ניצח לופולינסקי את ניר ברקת מי שלימים החליף אותו בתפקיד, אחרי שהוא פרש ממנו.

בתור ראש עיר הוא נודע בגישתו הפשרנית, ניסיון שלא לעורר מתחים ומריבות בתוך עיר עם קהילות שונות ולחצים מגוונים. אף על פי שמר אורי לופוליאנסקי הגיע מתוך שורות החרדים, הוא לא ביצע אך ורק מדיניות שמתאימה לקהילה זו, אלא מדיניות שמתאימה לכלל הקהילה בירושלים, מתוך הכרה שלא מדובר בעוד עיר בישראל, אלא בבירתה אשר מיוצגת כלפי חוץ, עיר בעלת משמעויות בינלאומיות ודתיות רחבות, אשר עיניי כל העולם מופנות עליה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד