brick-wall-1834784__340[1]

כיצד לכתוב נכון תפריט למסעדה שלך

כתיבת התפריט  היא החלק המהנה בתהליך פתיחת מסעדה חדשה. אתה יכול לשחק עם חבילות ארוחות זוגיות עם סוגים שונים של מנות. עם זאת, עיצוב ובניית תפריט מסעדה יכול להיות משימה קשה ,מסובכת למדי וקשה להבנה לפעמים. לדוגמה, איך אתה יודע כמה כסף לגבות כדי להרוויח? למחירי המנות בהחלט אמור להיות קשר ישיר עם איכות המקום ורמת האוכל, כלומר ככל שהמסעדה תדע לתת תחושה ואווירה טובה יותר כך המחיר יעלה בצורה ראלית. מאוד חשוב לשים לב גם שלא חורגים בהמון מהמחירים המקובל בשוק.

דרך נוספת להבטיח רווח היא ליצור איזון של פריטים יקרים ולא יקרים. ככה שלקוחות הקצרים בכסף עדיין יוכלו לבוא וליהנות ממנות לא יקרות כל כך.

בקרת מנות נכונה במסעדה שלך

אחת הסיבות לכך שמסעדות הרשת כה מוצלחות היא שיש להן אחיזה איתנה בשליטה במזון. הטבחים באותן מסעדות יודעים בדיוק כמה מכל מרכיב יש להכניס לכל מנה. לדוגמה, מנת ארוחת בשר – תוגדר כמות מדויקת של בשר בכל מנה כזו לצורך העניין 300 גרם בשר. לכן, כל מנת ארוחת בשר שתצא מהמטבח תכיל 300 גרם בשר, לא יותר ולא פחות. זוהי בקרת שליטה.

על מנת לתרגל בקרת שליטה במטבח שלך, הכל צריך להיות מדוד . עוף, בשר ודגים צריכים להיות שקולים, בעוד גבינה מגורדת, פירה או כל סוג אחר של תוספת ניתן לאחסן בכוסות ולבקר באמצעות כוס מדידה .

בניית תפריט מאוזן היטב

שוקי המזון משתנים בהתאם לעונה, מזג האוויר מחירי הגז והחשמל. יום אחד חסה עשוי להיות זולה ובמקרה אחר לאחר שבוע המחיר יכול לקפוץ ולהיות יקר . אין הרבה מה לעשות  כאשר המחירים קופצים, אולי שינוים בתפריט  שלך כל כמה שבועות , אבל למי יש זמן לזה? עם זאת, כאשר אתה מאזן פריטים יקרים, אשר נוטים לתנודות מחירים, עם פריטים שיש להם מחירים יציבים, אתה יכול לעזור לשמור על עלות המזון הרצוי.

אז, קדימה, יש קצת דגים טריים ובשר בקר בתפריט שלך, אבל מזג אותו עם כמה מנות עוף פחות יקר או מנות פסטה.

יצירת נקודת מחיר נכונה עבור התפריט שלך הוא חיוני לשמירה על עלויות ושמירה על היכולת להרוויח מכל מנה. הבנת התפקיד של בקרת שליטה על המזון, עלות מזון, ונקודות מחיר  יעזור לך לבנות את תפריט המסעדה בצורה הטובה ביותר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד