car-engine-231213__340[1]

מה זה מצבר רכב

מצבר רכב הינו מכלול מאוד הכרחי בכל מכונית, מצבר רכב נקרא גם סוללת הרכב מכיוון שהוא אחראי לספק מתח לכל הרכב, ניתן למצוא אותו מתחת למכסה המנוע במקום שמור המיועד במיוחד בשבילו. בעט הנעת הרכב מצבר הרכב מספק הצתה ראשונית למנוע מהכוח החשמלי האגור בסוללה, לכן ללא המצבר אין אפשרות להניע את הרכב. מצבר הרכב אחראי לספק מתח לכל הרכב, כלומר כל אביזרי החשמל שאתה מחבר לרכב הם בעצם פועלים בזכות המצבר, אביזרים כמו: חיישני רברס, מערכת הסאונד, הרמקולים, מטען לסלולר, פנסי הרכב ובקיצור הכל.

שימוש מסיבי במצבר על ידי הפעלת עומס מחת רב על המצבר שוחקים אותו ומקצרים את אורך חיי המצבר, כמו כן חיבור אביזרים זולים אשר בנויים בצורה לא נכונה יכולים לבזבז אנרגיה חשמלית מהמצבר גם כאשר הרכב מכובה, וכך לגרום למצבר להתרוקן לאחר מספר שעות ולהותיר אותנו תקועים עם רכב שלא ניתן להניעו, לכן מאוד מומלץ לעקוב אחר האביזרים אותם אנו מחברים לרכב, ואך לכבות אותם ליפני כיבוי הרכב בכדי לא להפעיל עומס חשמלי רב בעט ההדלקה של הרכב (והמצבר).

מה עושים כשהמצבר יתקלקל

הגיעה קצה חייו של המצבר אז מה עכשיו?

כאשר המצבר הגיע לסוף חייו מומלץ למחזר אותו בכדי לשמור על הסביבה, כיום אפילו אפשר גם לעשות מכך מעט כסף, לא מעט חנויות מצברים מוכנות לשלם כסף עבור המצבר הישן שלך וזאת משום שיש להם דרך להפיק ממצברים אלו תועלת.

בחירת מצבר נכון לרכב

ליפני שאתה רוכש סוללה חדשה לרכב, בדוק את המפרט הדרוש עבור הרכב שלך מספר הדרכה של היצרן, וודא שהמצבר החדש בהחלט תואם למפרט וגם לגודל מגש המצבר הנמצא מתחת למכסה המנוע, בחירת גודל מצבר לא תואם יכולה לגרום נזק לרכב ותקלות לא צפויות.

לאחר שבחרנו את הגדול הנכון ובדקנו שאכן מפרט המצבר תואם לדרישות היצרן חשוב לתת חשיבות למותג המצבר, סוללות רכב אשר מותגם לא מוכר וזול יכולות לבוא לידי ביטוי בנזק ותקלות במערכת חשמל הרכב, יתכן שהמצבר לא יוכל לעמוד בעומס של אבזרי החשמל המותקנים ברכב ואף יתכן שהמצבר יתרוקן מהר לאחר כיבוי הרכב ועוד המון תקלות לא צפויות, לכן חשוב לבדוק ביקורות לפני רכישת מצבר עם מותג לא מוכר. או לחילופין מומלץ להשקיע קצת כסף במצבר עם מותג מוכר ואמין, וכך לחסוך דאגות וכאב ראש מיותר.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד