horses-2904536__340[1]

פריטים עתיקים מתחת לאף

מצאתם פעם 50 שקלים שלמים ברחוב שלא שייכים לאיש? זוכרים את הרגשת השמחה שבאה לאחר מכן? ההרגשה שהצלחתם להרוויח כסף מבלי להתאמץ, כך שתוכלו לקנות בגד חדש או לבזבז את השטר על הגלידה האהובה עליכם במשך חודש שלם. תארו לכם שאתם יכולים להרוויח הרבה יותר, אולי אף אלפי שקלים באמצעות תמונה עתיקה שנמצאת בבית שלכם. אם יש לכם אחד כזאת, כדאי להתייעץ עם אנשים העוסקים בהערכת אומנות.

אינכם מבינים מה קניתם

לא קל למצוא תמונה אחת ששווה אלפי דולרים, אבל זה יכול לקרות. אמנם לא מדובר בדרך כלל בתמונה ישנה שתלויה אצלכם כבר שנים, אלא בתמונה שנקנתה מגורם אחר. זה יכול להיות סוחר עתיקות שלא מבין כל כך בשווי הפריטים שהוא מוכר. כך שאם קניתם תמונה בסכום זול יחסית בשוק בדרום הארץ, ייתכן שמדובר באוצר ואתם אינכם יודעים זאת. על כל פנים רק מעריכים שיכולים לבצע הערכת אומנות מקצועית יכולים לפתור את התעלומה.

עובדים בשלבים

מעריכים מקצועיים פועלים בכמה שלבים כדי להעריך את התמונה העומדת לפניהם:

  • מזהים את החומר – הערכת האומנות מתחילה בזיהוי החומר שבהם השתמש האמן לצורך יצירת התמונה. בדרך זו, ניתן להעריך את התקופה שבה מדובר.
  • מתקנים את מה שאפשר – כדי שאפשר יהיה למכור את היצירה, מנסים מעריכי האומנות לתקן אותה, לאחות בה קרעים, למרוח לכה וכדומה.
  • זיהוי התקופה – הערכת אומנות כוללת גם ניסיון לזהות את הצייר האחראי על יצירת התמונה (לעתים ניתן לזהות חותמת שנשארה), ובהתאם לכך להעריך את השנה או את טווח השנים שבהן הוא צייר את היצירה.

הערכת אומנות היא אומנות בפני עצמה

בארץ ישנם קורסים אשר מלמדים את נושא הערכת אומנות, אך ההתמקצעות עצמה מצריכה שנים של ניסיון. מכיוון שמדובר במקצוע מורכב הדורש ידע רב בתחום, חשוב לפנות לאנשי מקצוע מנוסים. כך שאם רכשתם לאחרונה תמונה שנראית לכם עתיקה ואתם מעוניינים לנסות את מזלכם, כדאי לאסוף המלצות על מעריכי אומנות מקצועיים. ומי יודע, אולי תגלו שמצאתם אוצר ותוכלו לממש סוף כל סוף את החלום שלכם ולצאת לטיול מסביב לעולם.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד