טרמפולינות לבית במושב או בקיבוץ

טרמפולינות לבית במושב או בקיבוץ

אם תפשפשו מעט במקורות, תגלו שהחישוק, הגיע מהאבוריג’ינים ילידי אוסטרליה ובכלל היה עשוי במבוק. אבל היה זה ארתור מלין, שהיה אמריקני, ששאב השראה מהרעיון עוד בשנת 58, ומכאן הכל כבר התגלגל; תרתי משמע!
אז החישוק מככב בפסטיבלים בקיץ הישראלי, אבל בארץ הקיבוצים והמושבים איפה שיש בנמצא דשא, והרבה מרחב, מה יותר אידיאלי מאשר טרמפולינה?

אז בתור התחלה; קפיצה בטרמפולינה בארץ אפילו הוכרה כספורט אולימפי והיא מתאימה לילדים ולמבוגרים כאחד, למרות שרוב הטרמפולינות מיוצרות ומיובאות מסין.
אז לא בטוח שכיוונתם להגיע לאולימפיאדה, אבל אם אתם גרים במושב או בקיבוץ, טרמפולינה יכולה לעשות לכם את הקיץ, ומי יודע, אולי הילד שלכם ירים את הראש מהאייפד או האייפון, ואפילו יחליט שהוא רוצה לקפוץ היישר לאולימפיאדה?

אם לילדים חסרים לעיתים גירויים ואקשן, בייחוד במושבים ובקיבוצים מרוחקים, הטרמפולינה יכולה להמריץ להם קצת את הדם בעורקים, לגרום להם להוציא קצת אנרגיות ולהתיש אותם.
בעידן שלנו, כשכל ילד נמצא לעיתים בעולם הווירטואלי שלו, ובייחוד במושב כשהילדים עשויים להיות מעט יותר מבודדים במצב כזה אחד מהשני, הטרמפולינה יכולה להוות מעין מרכז קטן שמאחד את הילדים ומאפשר להם להתחבר אחד לשני ובכך לתרום לגיבוש הקהילתי שלהם, אלמנט שנמצא מאוד חסר לעתים בעידן הקשוח שלנו. מצד שני, הקפיצה מאוד בריאה למבוגרים ויכולה דווקא לחבר אותם לילדים.

הטרמפולינות הראשונות אגב כמו ראשוני המתיישבים בארץ שהגיעו לקיבוצים, פותחו על-ידי ראשוני המתיישבים בצפון אמריקה; האינדיאנים האינואיטים, ונעשו מעור ניבתן שמולא באוויר, ואפילו יש תיעוד למעין מקפצת שמיכה שהופיעה עוד בשנת 1843 בקרקס.
בשנות השמונים היא עשתה קאמבק רציני בארצות הברית, וגם סוכנות החלל האמריקנית והסובייטית החלו להשתמש בה לאימון אסטרונאוטים לאחר מלחמת העולם השנייה.

בקיבוץ, הטרמפולינה יכולה להיות אטרקציה בחצר של בית הילדים, ולתרום לכושר הגופני ולבריאות שלהם, עם לחץ מופחת על המפרקים (בדומה לשחייה), ופיתוח סיבולת לב ריאה. לראייה; ישנם יצרני טרמפולינות שאפילו עובדים עם “קרן הלב הבריטית”.
הקפיצה גם משפרת את זרימת הדם (רק מזכירים לכם), משחררת מתח מהגוף וישנם אפילו מחקרים שטוענים שבעלי הפרעות קשב וריכוז מדווחים על שיפור ריכוז עקב קפיצה של כמה דקות בטרמפולינה.

לצערנו ב”עידן הבזק” שלנו, כשהכול מגיע מהר והולך מהר, הטרמפולינה היא פתרון אידיאלי לילדים ומשפחות בקיבוצים ובמושבים. לפחות לאלו שרוצים לנסות ולהמשיך לשמור על השלווה הפנימית שלהם, לחבר בין אנשים, וגם לשמירה על החיוך ועל כיף, ואפילו כמו שראינו, על הבריאות.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד