car-dashboard-2667434__340[1]

תחזוקה של מצברים

מצברים לרכב מהווים את אחד האלמנטים החשובים והמשמעותיים ביותר לתחזוקה השוטפת של כלי הרכב שלכם. על מנת להבטיח תפעול נטול הפרעות ברכב ונהיגה ללא תקלות, חשוב לשמור על איכות המצבר ועל מצבו באופן שוטף.

רבים מן הישראלים אינם מודעים לתנאים הנדרשים לצורך שמירה על מצבר תקין ומשקיעים בעיקר ברכיבים האקוטיים כמו שמירה על מילוי שמן ומים. למעשה, אלו הם רק האלמנטים החיוניים לצורך תפעול שוטף של הרכב והלכה למעשה, מצברים ברכבים שונים יכולים להאריך את חיי המערכות השונות הפעילות ברכב ולהבטיח חווית נהיגה עשירה הרבה יותר מזו המוכרת ברכב שהמצבר שלו מוזנח.

ישנם סוגים שונים של מצברים בהם ניתן להשתמש לצורך תחזוקה השוטפת של הרכב ואולם לא תמיד מקפידים בעלי רכבים להבחין בין הסוגים השונים של המצברים ובין היצרניות השונות המשווקות אותם. מסיבות אלו, רכבים רבים המצויים בשימוש יומיומי נשחקים בקצב מהיר והופכים להיות מרכב סוג ב’ המגיע כל שני וחמישי למוסך.

על מנת להבטיח את אריכות חייהם של מצברים מסוגים שונים ישנם מספר כללי תחזוקה כלליים הנדרשים מכל נהג, לא משנה באיזה מצבר מדובר. הכלל הראשון דומה, בעצם, לתחזוקה של כל מרכב אחר – וקוראת לבדיקה כללית אחת לתקופה. בדיקה זו כוללת התבוננות על מצבו של המצבר, בדיקת החיבורים והכבלים השונים המחזיקים אותו, בדיקה של קיום כתמים מסוגים שונים, חלודה או נזילות וכן לכלוך ואבק.

אם החיבורים רופפים רצוי לגשת לאיש מקצוע ולטפל במצבם. אין לטפל בחיבורים רופפים של מצבר ללא הנחייה אם לאדם עצמו אין כל רקע וידע בנושא חשמל. כמו כן, יש לוודא כי סביב החיבורים של הכבלים לא הצטברה קורוזיה ואין נזקים אחרים שהזמן ותנאי מזג האוויר גרמו.

גורם נוסף אותו חשוב לבדוק בסוגים שונים של מצברים באשר הם הוא גובה המים. בעלי רכבים רבים סבורים כי הרכב שלהם אינו מתפקד היטב או שממהרים להחליף מצבר, כאשר התקלה כולה פשוט מסתכמת בהוספה של מים למצבר הקיים. איש מקצוע בעל ניסיון יוכל להעריך את התקלה ולהעניק טיפול בהתאם.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד