hazmat-suit-939710__340[1]

רק לבעלי היתר רעלים מותר לשנע חומרים מסוכנים. הנה מה שאתם צריכים לדעת:

בדיוק כמו מזון, ביגוד ובערך כל דבר אחר, גם חומרים מסוכנים ורעילים, צריך לשנע ממקום למקום. על מנת להוביל את אותם חומרים רעילים בצורה מסודרת ובטוחה חשוב ביותר להשתמש בשירותיהם של מובילים אשר הוסמכו לבצע עבודות מסוג זה. רק אותם אנשים אשר עומדים באותם קריטריונים שמיד נרחיב עליהם, רשאים לבצע את ההעבודה.

הסבר קצר על כל הקשור להיתר רעלים

על פי חוק החומרים המסוכנים, אך ורק אדם שיש בידיו היתר רעלים מאת הממונה על ידי השר להגנת הסביבה רשאי לעסוק בתחום. על מנת להוציא את את ההיתר המדובר, ייערכו ביקורים במפעל, ייבחנו הסיכונים ויקבעו דרישות ותנאים שיש לעמוד בהם.

לפי רמת הסיכון יסווג כל עסק לרמות סיווג שונות: רמה A, רמה B, רמה C. על מנת להשיג את ההיתר צריך להגיש בקשה מסודרת, כולל תשלום אגרה לענף חומרים מסוכנים במשרדי המחוזות הרלוונטים לאזור מגוריך (משרד הגנת הסביבה).

בכל הקשור להובלות של חומרים מסוכנים, חשוב לוודאי כי לחברת ההובלות יש את היכולת לשנע חומרים מסוכנים כמו גז מתלקח, גז רעיל, חומר מתלקח, חומר מתחמצן ועוד. על החברה המובילה לנהוג בזהירות מירבית תוך הקפדה מחמירה ביותר על תקני האבטחה ותקני הבטיחות הכי מחמירים שיש. אך ורק נהגים אשר הוסמכו לביצוע עבודות מסוג זה יהיו רשאים לבצע את ההובלות. חשוב לדאוג גם לבצע קורסי ריענון לנהגי החברה לפי הקבוע בחוק.

מעבר להון האנושי שחייב להיות מוכשר לביצוע עבודות כאלו, גם כלי הרכב וצי המשאיות עצמם, חייבים להיות להיות מפוקחים ותקינים והם חייבים לעמוד בדרישות משרד התחבורה.

אם אתם שוקלים להשתמש בשירותיה של חברה להובלת חומרים רעילים, הקפידו לוודא כי קצין הביטחון מבצע בדיקות מקיפות בתדירות גבוהה.

זכרו, אין זה משחק ילדים. הובלה לא אחראית של חומרים מסוכנים יכולים לגרום נזק בלתי הפיך גם לנהג וגם לסביבה המקיפה אותו. לכן אין פשרות ואין להקל ראש בביצוע או הזמנת עבודות מסוג זה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד