הנקה והאכלת תינוק

הנקה והאכלת תינוק – הקשר הקרוב ביותר בין אם לתינוק

נשים רבות אחרי הלידה הראשונה טוענות שהן מתחילות להרגיש אימהות ברגע בו הן מניקות את ילדן, עבורן זה הרגע בו הן קולטות שהן הפכו לאימהות, ועבור רבות מהן מדובר בשלב ייחודי בנשיות שלהן.

אין זה סוד שמחקרים רבים הראו בעבר ועד היום נערכים מחקרים שמוכיחים זאת שוב ושוב, שהנקה היא דבר חיוני וחשוב לקשר שבין האם לילד, ולכן נשים אשר יכולות להניק מעדיפות שלא לוותר על זה, גם אם לעיתים זה כואב, לא נעים ומסורבל. מלבד העובדה שהילד צריך את זה מבחינה מעשית (אף על פי שיש כיום לא מעט תחליפים לכך), הרי שהילד גם זקוק לזה מבחינה רגשית, ולזה אי אפשר למצוא שום תחליף בשום מקום.

כפי שאפשר לתאר וכפי שנוכל לראות מיד, הנקה תורמת לילד במגוון דרכים, וכאמור היא גם תורמת לאם, ברמת הקשר שלה עם התינוק, אומנם גם אימהות שאינן מניקות יש להן קשר חם עם הילד, אך הרבה פעמים הן חשות פספוס ותחושה מאוד לא נעימה שהן אינן יכולות או רוצות לעשות זאת.

מדוע הנקה טובה לילד

במהלך השנים, כפי שציינו, נערכו שורה של מחקרים שנועדו לבדוק את האפקט של ההנקה על הילד. בין היתר, המחקרים בדקו גם את ההשפעה הפיזית של ההנקה (יותר נכון של צריכת חלב אם) על ילד, השפעה רגשית ומנטאלית עליו וכן אפילו השפעות שקשורות להתפתחות ולאינטליגנציה שלו. המנה מספר ממצאים שנאספו במהלך השנים מאותם מחקרים:

מבחינה פיזית, בריאותית, התברר שצריכת חלב אם, משפרת באופן ניכר את פעולות העיכול של הילד,  מקטינות סיכון למחלות ואלרגיות, מחזקות את המערכת החיסונית, מעניקות לילד את כל המרכיבים שהוא זקוק להם לצורך התפתחות פיזית תקינה, מונע שלשולים ועצירות ועוד.

מבחינה רגשית, הרי שתהליך ההנקה ועצם זה שהילד קרוב לגוף אימו, מחזק את הקשר ביניהם מבחינה רגשית (כסימבול לעובדה שהוא קרוב אליה בעת ההנקה באופן פיזי), מפתח אצלו את היכולת לסמוך על האם וכן מעניק לאם עצמה את הכלים והביטחון לשמור ולדאוג לילד.

הנקה והאכלת תינוקמבחינה שכלית, אינטליגנציה, הרי שמחקרים שונים שנערכו בתחום גילו, שהנקה אכן תורמת להתפתחות הילד, המרכיבים השונים אשר קיימים בחלב אם, מאפשרים לו להתפתח מבחינה שכלית, ולקבל כלים שונים שיכולים לעזור לו להתפתח בעתיד.

נקודה נוספת שצריך לזכור היא, למרות שהרבה פעמים תהליך ההנקה הוא מסובך ומסורבל יותר ממתן תחליף חלב, הרי שהוא הרבה יותר זול, מן הסתם, וכן במהלך השנים נוצרו אפשרויות שונות להפקה נוחה שלו, למשל באמצעות משאבות שונות אשר מאפשרים לשאוב חלב בשביל לתת לילד, בזמן שהאם נמצאת בעבודה, ישנה או נמצאת בסידורים שונים. כך האם לא מוותרת על האפשרות להעניק לילד חלב אם ומצד שני, היא יכולה לעשות את מה שהיא צריכה או רוצה, באין מפריע.

למגוון מוצרי הנקה והאכלת התינוק ברשת מורד גיליס מוצרי תינוקות – לחץ כאן.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד