מיגון

מיגון

בארץ ישנם מקומות רבים שצריך לבצע מיגון של בתים, חלונות, דלתות חדרים מתוך מבנים ועוד. מיגון הוא דבר טוב והוא שומר על הרכוש מפני ירי בנשק קל וכבד. באזורי לחימה, כמו עוטף עזה, נדרשים התושבים שאינם מעוניינים לעזוב את האזור, לעשות מיגון כמעט לכול דבר.

מיגון

מיגון בעבור מכוניות ובתים

בגלל ריבוי תקיפות הירי מצדו השני של הגבול, על ידי אנשי חמס ויתר הארגוני, צריכים התושבים להבטיח את חייהם על ידי מיגון. כל מבני החינוך מגיל לידה ועד לכיתה י”ב ממוגנים על ידי מיגון נגד ירי. כדי למנוע פציעות מזכוכיות שמתנפצות ממגנים את החלונות הדלתות וכל מה שעלול להזיק. לאור תקריות רבות ביהודה ושומרון בהם נפגעים יושבי בתים שמחבלים ירו לעברם דרך חלונות ודלתות הבית זאת הסיבה שאנשי הביטחון בהדרכת פיקוד העורף הנחו את התושבים לבצע מיגון של הבית כדי להקטין את הסיכון בעת ירי כלפיו.

מיגון מכוניות

לאור תקריות רבות ביהודה ושומרון בהם נפגעים יושבי בתים שמחבלים ירו לעברם דרך חלונות ודלתות הבית זאת הסיבה שאנשי הביטחון בהדרכת פיקוד העורף הנחו את התושבים לבצע מיגון של הבית כדי להקטין את הסיכון בעת ירי כלפיו.

את מכוניות התושבים ממגנים וככל שהרכב מוגן יותר הסכנה פוחתת. בעת אירוע חבלני זריקת בקבוק תבערה, יידוי אבנים וסלעים או חו”ח ירי יש סיכון לפגיעה ביושבי הרכב מיגון מתאים יכול להרחיק ולו במעט את הסכנה. רוב הפגועים במתקפות על רכבים הם אנשים שישבו ברכב ללא מיגון, או כתוצאה מהתנגשות הרכב והתהפכותו. מאז החלו התקריות על כבישי יהודה ושומרון אסרו הנהלות של חברות שיווק מנהגיהם לנסוע ולהביא סחורות לאזור. עלות המיגון גבוהה ולא לכולם השתלם למגן את המכוניות/משאיות שלהם. את הסחורה הנדרשת נדרשו תושבי האזור לאסוף ממקומות קרובים שאין בהם מקרי ירי. אוטובוסים בשירות ציבורי נכנסים ליהודה ושומרון אך ורק אם הם ממוגנים וכל אוטובוס היסעים לתלמידים ולאנשי הביטחון חייב להיות ממוגן.

מיגון משפחות פשע

מיגון דירות/בתים של אנשים המשתייכים לכנופיות פשע מתבקש בשנים האחרונות יותר ויותר. בשנים האחרונות כנופיות הפשע מנהלות יריות הדדיות ולא מעט פעמים היריות מכוונות לעבר ביתו של היריב בו נמצאים באותו זמן בני משפחתו שעלולים להיפגע, להיפגע ואפילו למות. אנשים חפים מפשע שמיגון הדירה/הבית היה יכול לעזור להם בזמן אמת.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד