הדרכים לכוון גיטרה

כל הדרכים לכוון גיטרה

אם אתם לומדים לנגן בגיטרה הכיוון של הכלי הוא חלק מהידע שאתם צריכים לרכוש. יש כמה דרכים לכוון את הגיטרה, וכל השיטות מתאימות לגיטרות השונות – אקוסטית, חשמלית וקלאסית. אם כי לגיטרה בס לא כל השיטות נכונות. את כיוון הגיטרה אנחנו מבצעים בעזרת מפתחות הכיוון. מתיחת המיתר גורמת לכך שהצליל יהיה גבוה יותר, ואילו הרפית המיתר תביא לכך שהצליל שיופק יהיה נמוך יותר.

כוונו את הגיטרה

במהלך השימוש בגיטרה כיוונם של מיתרים בגיטרה בס למשל אינו שומר על מצב קיים. וזה אומר שאחת לתקופה יהיה צורך לכוון את המיתרים מחדש כדי לאפשר נגינה נכונה. הטמפרטורה המשתנה משפיעה על המתיחה של המיתרים, הנגינה כמובן יוצרת אף היא שינויים. כמו כן מיתרים שמתיישנים מצריכים כיוון מחדש. ולכן גם אם הגיטרה שלכם הייתה מכוונת היטב יהיה עליכם לכוון אותה מפעם לפעם.

שיטות שונות לכיוון הגיטרה

כיוון עם טיונר – שיטת הכיוון הקלה והמתאימה ביותר למתחילים בתחום היא שיטה זו. טיונר הוא כלי שיכול לומר על פי שמיעת צליל איזה תו זה. הטיונר מסמן איזה תו הוא שומע, ובמידה ויש צורך לכוון מעט את המיתר כדי לדייק אותו, הטיונר יסמן על כך. יש סוגים שונים של טיונרים ביניהם אפליקציות בסמארט פון, טיונרים שמתבססים על צליל או על ובירציות. למעשה מדובר על כלי יעיל שיוכל לסייע לנו לכוון את הגיטרה שלנו היטב.

כיוון גיטרה באמצעות שמיעה – מי שחשוב לו לחדד את השמיעה המוסיקלית שלו יוכל לעשות זאת באמצעות כיוון בשיטה זו. הכיוון בשיטה זו עשוי לקחת הרבה זמן בשלבים התחלתיים, אבל המיומנות הנרכשת בהחלט משפרת את הביצועים ומאפשרת לכם לקצר את התהליך. ולהצליח לכוון את הגיטרה במהירות רבה יותר. השיטה נפלאה בהיותה מאפשרת לכם לכוון את הגיטרה בלי להיות תלויים בכלים חיצוניים. כדי לכוון את הגיטרה יש צורך להתרכז היטב ולהתאזר בסבלנות רבה.

כיוון באמצעות שמיעה + כלי חיצוני

שיטה זו מאפשר לנו להיעזר בכלי חיצוני אחד מיני אביזרים לגיטרות שהוא משמיע לנו את הצליל המבוקש לנו. בעזרת הצלילים הללו אנחנו יכולים לכוון את המיתר באופן הרצוי. ניתן להשתמש בפסנתר, מזלג כיוון, גיטרה מכוונת או כל כלי שהצלילים שלו מדויקים ומכוונים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד