האמת על הסכמי ממון

האמת על הסכמי ממון

הסכם ממון הוא אחד הדברים החשובים שיש להסדיר לפני חתונה. הסכם ממון מהווה סוג של ביטוח שבמקרה של פרידה, יקבל כל אחד את החלק המגיע לו ברכוש המשותף כאשר במרבית המקרים מדובר ברכוש השייך לאחד מבני הזוג מהתקופה שלפני הנישואים.

כידוע, ישנו חוק יחסי ממון בין בני זוג, אז לשם מה בעצם לערוך הסכם ממון? הרי זהו דבר שעלול לפגוע באמון ובקשר בין בני הזוג. מכיוון שזה נשמע כהבעת חוסר אמון בין אחד לשני יש להעלות את הנושא בצורה רגישה ועדינה.

>בדקו עורך דין הסכם ממון בירושלים

האם חייבים לעשות הסכם ממון?

אין לשאלה זו תשובה מוחלטת. ישנם מקרים שכלל לא חייבים להגיע לפינה הזאת ואין כל צורך בעריכת הסכם ממון. במידה ולשני בני הזוג יש רכוש שהוא פחות או יותר בעל שווי דומה, כאשר לשניהם יש ברקע המשפחתי צפי לירושה מסוימת או מתנות שונות בעלות ערך דומה, שניהם עובדים בעבודה בעלת רמת מוניטין אישית זהה והם מתגוררים בדירה שכורה שלא שייכת לאף אחד מהם או למשפחתו של אחד מהם.

במידה ומתקיימים כל התנאים הנ”ל ניתן לשקול לוותר על הסכם ממון בייחוד אם הוא עלול לגרום למשבר זוגי, מכיוון שבמצב כזה, חוק יחסי ממון בין בני זוג יכול להסדיר את כל העניינים האלה.

עורך דין להסכמי ממון

במידה ובני זוג החליטו כי הם מעוניינים לערוך הסכם ממון יש לפנות אל עו”ד הסכם ממון כמו אורי גנור שמתמחה בהסכמי ממון. גם במידה ואחד מבני הזוג מתנגד למהלך, מומלץ להתייעץ עם עורך דין כדי שיעזור להבין מה מסתתר מאחורי הסירוב הזה שבעצם אמור לשמור על שני בני הזוג.

עורכי דין להסכמי ממון ממליצים כי כאשר פונים לערוך הסכם ממון, מומלץ שלא לערב את בני המשפחה בפרטי ההסכם אלא לערוך אותו מול בן הזוג באופן אישי. מניסיונם, בני משפחה שמעורבים בהסכמי ממון עלולים לשבש את הבחירה החופשית מתוך דאגה לבן המשפחה שלהם.

בכל מקרה, כדאי לדעת שבמידה ובני זוג הצליחו להתגבר על המחסום ולערוך הסכם ממון, הקשר הזוגי שלהם יהיה שקט ושלו יותר בהקשר הממוני.

 

 

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד