טיפול בכולסטרול גבוה

על הגורמים לכולסטרול

ניתן למצוא היום לא מעט גורמים לכולסטרול גבוה, החל מסיבות גנטיות שעוברות בתורשה ועד תזונה העשירה ברכיבים מהחי. אנשים רבים בעולם המערבי סובלים מרמות גבוהות של כולסטרול בדם, כאשר הסיבה המרכזית לכך נעוצה בתזונה שלהם. אומנם נכון כי מי שיש לו נטייה גנטית צריך להיזהר יותר באוכל שהוא מכניס לפה, אך הדבר נכון בהחלט עבור כל מי שנהנה לזלול סטייקים או כל מאכל אחר המכיל כמויות גבוהות של שומן רווי. באופן כללי, מי שמבסס את עיקר התזונה שלו על מאכלים מהחי, כגון בשר חזיר, עגל או בקר, נוטה לסבול יותר מרמות גבוהות של כולסטרול בדם. כמו כן, שומן רווי המהווה את אחד הגורמים המרכזיים ביותר להצטברות גבוהה של כולסטרול בדם, מצוי גם בחמאה, גבינות שמנות, ביצים וכדומה.

הגורמים לכולסטרול גבוה – כדאי להכיר ולהיזהר מהם

מעבר לנטייה הגנטית ולתזונה הבעייתית, ישנם גורמים נוספים המעלים את הסיכוי לסבול מכולסטרול גבוה. עודף משקל למשל, מהווה את אחד הגורמים הבולטים ביותר לבעיה. הסיבה לכך טמונה בעלייה בכמות הטריגליצרידים בדם, דבר שגורם לעלייה ברמת הכולסטרול וירידה ברמת ה- HDL (הכולסטרול ה”טוב”). לכן הטיפול בכולסטרול גבוה כולל ירידה מבוקרת ומתונה במשקל, יכולה להועיל לא רק לגזרה שלכם, אלא גם לבריאות שלכם!

כמו כן, חוסר בפעילות גופנית יכול לגרום לעלייה בכמות הכולסטרול ה”רע” – LDL – ולירידה בכמות הכולסטרול ה”טוב – HDL. לכן הגיע הזמן לקום מהספה ולהתחיל לזוז! ניתן להתחיל בהליכות מסביב לשכונה, ריצה קלה המעורבת בהליכה וכמובן הירשמות למכון כושר וקבלת תוכנית אימון המותאמת אישית לגוף שלכם.

נקודה חשובה שלא רבים מודעים אליה, היא העובדה שאחרי גיל 20 רמות הכולסטרול עולות באופן טבעי. בעוד העלייה משמעותית יותר אצל גברים מתחת לגיל 50, הנשים מצליחות להדביק את הרמה שלהם לאחר גיל המעבר שלהן.

לסיכום, ניתן למצוא לא מעט גורמים המשפיעים על העלייה ברמת הכולסטרול בדם. מחלות מסוימות, כגון סכרת או בעיות בבלוטת התריס, יכולות לגרום לרמות גבוהות של כלוסטרול בדם. כמו כן, ההיסטוריה המשפחתית מהווה חלק חשוב בסטטיסטיקה שלכם, כך שאם קיימת רמה גבוהה של כולסטרול במשפחה, אתם נמצאים בסיכון מוגבר.

קראו עוד על: טיפול בגסטריטיס 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד