אבנים בכליות

מה צריך להדליק לכם נורה אדומה לגבי אבנים בכליות

אבנים בכליות זוהי לא תופעה נדירה. נדמה כי כל אחד מאתנו שמע על הדבר, מכיר אדם שסבל מהבעיה או שאפילו הוא בעצמו נאנק מכאבים ממש ברגעים אלו בגלל אבנים בכליות. איך למעשה אפשר לדעת כי הבעיה אש ממנה סובלים היא אבנים שנוצרו בכליות? מה עשים כאשר זה קורה ומתי צריכה להידלק נורה אדומה לגבי אבנים בכליות? ננסה לבדוק.

אבנים בכליות הן תופעה אשר עשויה לקרות לכל אחד. מדובר במינרלים אשר נמצאים בכליות והם הופכים עם הזמן לקריסטלים. הקריסטלים הללו עשויים להיות קטנטנים ממש בגודל של גרגר חול קטנטן. הקריסטלים הקטנים יכולים בקלות להיסחף באופן טבעי מהגוף ולצאת ממנו באופן טבעי. אך ישנם מקרים אשר בהם הקריסטלים גדלים עוד ואז הם נתקעים בכליות או במעברי השתן. הם לא מצליחים לצאת ואז נגרמים הכאבים העזים. הקריסטלים שגדלים עשויים להגיע למימדים גדולים ממש, עד לגודל של כדור גולף, אז יש צורך לפנות לרופא עבור אבחון אבנים בכליות

נורה אדומה!

אז זה עשוי להתחיל בכאב בטן עמום או כאב בגב התחתון. לא מיד תאבחנו כי אכן מדובר בכאב הנובע בעקבות אבנים שנוצרו בכליות. אך אם אתם חשים בכאב עוצמתי אשר מלווה גם בדם בשתן, או אז כבר אין הרבה מקום לספקות וככל הנראה מדובר באבנים בכליות.

בשלב כזה כנראה שאין מנוס מפניה לטיפול רפואי אשר ירסק את האבנים או יוציא אותם ממקומם.

פונים אל המומחים בתחום

למרות שמדובר בתופעה נפוצה אשר קיימת באחוזים די גבוהים בקרב האוכלוסייה כולה, עדיין חשוב לדעת כי דרכי הטיפול הם לא תמיד קלים (קראו איך מרסקים את האבנים בכליות). ישנם מקרים מורכבים יותר אשר דורשים מעורבות של איש מקצוע אשר מכיר היטב את כל הנושא והוא צבר ניסיון בתחום הטיפול באבנים בכליות. רק באופן כזה, עם פנייה אל איש מקצוע כזה, אפשר להיות רגועים כי הטיפול שיינתן יהיה טיפול איכותי, טיפול מקצועי, טיפול יעיל ונכון לבעיה הספציפית.

אז נכון שזו לא נשמעת בעיה קשה או מורכבת. אך בלא טיפול זה עשוי להפוך לסיכון של ממש. 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד