תואר רב תחומי

האם תואר רב תחומי רלוונטי גם בשנת 2020?

ישנם צעירים וצעירות שיודעים בדיוק מה הם רוצים ללמוד, באיזה תחום ומקצוע. אך ישנם רבים שאינם בהכרח יודעים או שהם יודעים פחות או יותר וקשה להם להחליט מה ללמוד ועל מה לוותר. ובכן, תואר רב תחומי עשוי להיות פתרון אידיאלי עבורם. כל הפרטים במאמר שלפניכם.

תארים באקדמיה

בעיקרון יש מספר סוגים של מבני תואר ראשון באקדמיה. יש תואר ראשון בסיסי, שזה אומר מקצוע אחד עיקרי לצד יחידה עם מקצועות שונים שמספקת את שאר נקודות הזכות לצורך קבלת התואר. יש אפשרות ללמוד תואר ראשון בשני מקצועות במקביל. עם תואר רב תחומי ניתן ללמוד מספר מקצועות מתוך מדעי החברה והרוח, בשילוב ייחודי, וכן מספקים לסטודנטים בסיס במקצועות מסוימים, על פיו הם יכולים לבחור מה ללמוד בהמשך.

תואר רב תחומי – קווים לדמותו

הרעיון של תואר רב תחומי הוא מאוד פשוט. נניח אנחנו רוצים להשתלב בתחום מדיניות ציבורית, בתחומים שקשורים לשירות הציבורי, הממשלתי. אז במקום ללמוד מקצוע אחד ספציפי ודרכו למצוא עבודה בעולמות אלה, הרי שאנחנו יכולים לעשות תואר רב תחומי, ללמוד מקצועות שונים שקשורים לתחום בו אנחנו רוצים לעסק, מהיבטים שונים, וכך יהיה לנו הרבה יותר קל ופשוט להתקבל בהמשך לעבודה בתחום שאנחנו מחפשים. אם נרצה, נוכל גם להמשיך אל לימודי המשך במסגרת תואר שני.

מה כולל תואר רב תחומי?

ברמת העיקרון, אנחנו יכולים להרכיב את התואר על פי מקצועות שמעניינים אותנו. אך הבחירה היא מוגבלת בהתאם למה שהמוסד האקדמי אליו אנחנו רוצים להירשם מאפשר לנו.

מאחר ומדובר בתואר שמורכב מחוגים במדעי החברה והרוח, אז המקצועות שנכללים בו, הם מדעי המדינה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, לימודי חינוך, כלכלה, משאבי אנוש, מנהל עסקים ועוד. מדובר על מקצועות שכל אחד מהם מהווה כמובן עולם ומלואו, אך מעבר לזה, כל אחד מהם מספק לנו אפשרות להשתלב כך או אחרת במנהל הציבורי, בשירות הממשלתי או המקומי.

היתרון הגדול של תואר רב תחומי, היכולת שלנו להרכיב את התואר על פי מה שאנחנו מחפשים, על פי מה שאנחנו רוצים, ובהתאם למה שמעניין אותנו.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד