זכויות יוצרים

כך תימנעו מהפרת זכויות יוצרים – מה חשוב לבדוק?

אדם שעומד מאחורי יצירה כלשהי ולא משנה אם זה פונט שהוא יצר או תמונה שהוא צילם, יצירה מוסיקלית שהוא ניגן או יצירה דרמטית שהוא עומד מאחוריה. כל אלו הם למעשה היצירות שלו והוא זה שזכאי לכל הדעות לשמור עליהם ולהחליט מה ייעשה בהם, מתי ובאיזו צורה.

הבעיה היא שזה לא תמיד עובד כך ולא פעם אנחנו עדים לכך כי יצירות רבות מתפרסמות בפורומים שונים כאשר היוצר כלל לא נמצא בתמונה. לעיתים אנשים אחרים מרוויחים כסף במרמה על אותה היצירה שהם מפרסמים כשזה מהווה בעצם גניבה של ממש.

אל תפרו זכויות יוצרים!

חשוב לדעת כי אם אדם יצר יצירה כלשהי ויש עליה זכויות יוצרים, אנחנו ממש לא יכולים לעשות בו שימוש בצורה שאינה חוקית. כלומר שימוש ללא רשותו של היוצר וכמובן מכירה של היצירה.

יש אנשים שחושבים שלא יקרה דבר אם נעשה שימוש ביצירה כלשהי ואף אחד לא יידע אם לקחנו יצירה מוסיקלית שאינה שייכת לנו על מנת ללוות את המצגת שהכנו.

לעיתים מדובר בתמונה שהיא לא שלנו ונראה לנו שאם נכנסי אותה לדף הנחיתה שלנו אף אחד לא ישים לב והדבר לא יגיע לעיניו של היוצר. אז דבר ראשון חשוב לדעת כי מעבר לכך שעלולים לתפוס אותנו ישנה גם הבעיה המוסרית. זה פשוט לא יפה ולא מוסרי לגנוב יצירה של אדם אחר ועוד לעשות בו שימוש.

כך נמנעים מהפרת זכויות יוצרים

על כן, לפני שבאים לעשות שימוש ביצירה כלשהי, חשוב מאוד לבדוק האם מדובר ביצירה שהיא מותרת לשימוש חופשי. ישנם אתרים בכתובת הזו המציעים יצירות לשימוש חופשי מכל הסוגים ועדיף לבחור בהם. לחילופין, תמיד אפשר לרכוש בכסף מלא את היצירה מידי היוצר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד