1501860-min

האם עכברושים מסוכנים?

עכברושים הם בדרך כלל לא מסוכנים למעט מצבים ספציפיים, אך בכל מקרה חשוב להרחיק אותם מהבתים ומהחצרות.

 

מסוכנות של עכברושים

העכברושים בדרך כלל אינם תוקפים בני אדם למעט מצבים שבהם הם חשים, כי נשקפת סכנה לחייהם. אם הם מחליטים לתקוף, מדובר בנשיכות שעלולות להסתיים ברע. כבר קרו מקרים שעכברושים נשכו בני אדם או ילדים והמראה היה נוראי. אם זה קורה יש להגיע למרפאה לקבל טיפול במקומות של הנשיכות ובנוסף לכך, לקבל זריקת אנטי טטנוס, כדי שלא יוצרו זיהומים.

הסיבה לכך היא שרוב החיות ממשפחת המכרסמים נושאים עליהם כל מיני סוגים של זיהומים וקיים חשש שהזיהומים הללו יעברו לאדם שננשך. קיים גם חשש שהעכברושים יעבירו מחלות מסוימות כמו טיפוס לאנשים שבאים איתם במגע. אך גם אם נוצר מגע בדרך כלל בני האדם דואגים לאחר מכן להיגיינה ולכן לא נראות מחלות לאחר המפגש.

 

לכידה של עכברושים

מדביר מוסמך אשר עבר את הקורס הנדרש ונושא רישיון תקף, יודע כיצד ללכוד את העכברושים בטכניקה מיוחדת בידיו. הוא מניח אותם בכלוב ובשלב מאוחר יותר משחרר אותם בדיונות או באזור סלעי, כדי לאפשר להם לחיות בטבע ולא בקרבת בתי מגורים.

אופציה נוספת היא הצבת מלכודות ופיתיונות. גם במקרים הללו, העכברושים מועברים לאחר מכן לטבע, שם יוכלו להמשיך לחיות בסביבה הטבעית שלהם.

 

עכברושים בבתים

קורה לפעמים שעכברושים מגיעים לסביבת מגורים ואפילו חודרים לבתים. לוכד העכברושים עושה כל שניתן כדי להוציא אותם מהבתים בדרך יעילה ומהירה. הם גם נכנסים לצינורות הביוב ומסוגלים להגיע לחלק התחתון של השירותים ולחזור חזרה דרך צינור הביוב החוצה.

כשרואים עכברוש בסביבה מומלץ לקרוא ללוכד מכרסמים שיבצע עבודה מושלמת ויתפוס אותו.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד