עיצוב גינות בירושלים

מה עושים עם פתרונות הצללה בחורף?

פתרונות הצללה דוגמת פרגולות, מרקיזות, סוככים וגגות הזזה משרתים אותנו נאמנה בעונת הקיץ שבישראל נמשכת מספר חודשים ארוכים, הרבה יותר מאשר מדינות אירופה השכנות לנו. כן בעיקר בחודשי מאי עד סוף ספטמבר, אפשר לומר שהיא אפשר בלעדיהם שכן אף אחד מאיתנו לא רוצה לבלות את הקיץ בתוך הבית במזגן.

אותם פתרונות הצללה מגינים עלינו מפני השמש החמה, לעתים אף מסוכנת ומאפשרים לנו לשבת בהנאה מתחת לשמיים הפתוחים גם כשהשמש יוקדת. הם משמשים אותנו בסופי שבוע בארוחות ברביקיו, בבריכת השחייה הציבורית, בחוף הים, כשאנו מארחים, כשהילדים משחקים בבית הספר בחצר, כשאנו יושבים במרפסת בבית הקפה השכונתי ביום שישי בבוקר ובעוד מגוון של מצבים.

הקמת פתרונות הצללה בין אם בבית באופן פרטי ובין אם במרחב הציבורי, דורשת תכנון חכם והשקעה כספית לא מבוטלת שכן לרוב מדובר בשימוש ניכר בחומרי גלם איכותיים, עמידים וחזקים אשר דורשים משאבים, תהליכי הקמה והתקנה. השאלה אותה אפשר לשאול היא מה עושים עם פתרונות הצללה בחורף?, הרי חלק מהשנה יורד גשם, יש רוחות, לעתים גם ברד ושלג לא חבל לשים בצד את ההשקעה במשך מספר חודשים ארוכים עד שהקיץ שוב יגיע אלינו והשמש תצא החוצה?. ובכן,שאלה מצוינת ואכן יש מה לעשות איתם בחורף.

פרגולות

הפתרון הפופולארי והמשתלם ביותר אותו ניתן לשלב עם פתרונות ההצללה השונים בין אם זה פרגולה או גג נפתח הוא סוכך. יש סוגים שונים של סוככים כמו למשל סוכך מסילות המיוצר משילדה של אלומיניום אותו מתקינים באמצעות מנוע חשמלי והוא מתאים הן לעונת הקיץ והן לעונת החורף. יש גם סוכך זרועות שמתאים בעיקר למרפסות, סוכך חלון באמצעותו ניתן לאטום חלונות ופתחים, סוכך קבוע כמו למשל כזה העשוי מסנטף ועוד מגוון של פתרונות.

במידה ואנו בוחרים שלא לבצע אטימה של פתרון ההצללה באמצעות סוככים, משיקולים כלכליים או אחרים בעיקר במרחב הציבורי, נוכל לנצל את אותם פתרונות הצללה לישיבה באוויר הפתוח כאשר לא יורד גשם ומזג האוויר נעים ולאו דווקא שמשי או גשום. פתרונות אלו פזורים ברחבי הערים והרחובות בין אם זה בפארקים ציבוריים, במגרשי ספורט, על הטיילת של חוף הים, במתחמים ציבוריים פתוחים בהם בתי קפה ומסעדות או אפילו בתחנות אוטובוס, רכבת ובשדה התעופה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד