אדניות עץ

3 צמחים שיהפכו כל עיצוב גינות בירושלים למוצלח יותר

אין כמו לשבת בגינה הפרטית שלכם, ללגום ברוגע מתוך כוס הקפה שלכם וליהנות משירת הציפורים. מה יכול להיות יותר פסטורלי ויותר נחמד מגינה פרטית מעוצבת? כל מי שגר באזור ירושלים נהנה מאוויר נקי יותר, אווירה קסומה יותר ומי שזכה לגור בבית פרטי – יכול גם ליהנות מגינה ייחודית ומיוחדת. חשוב להבין כי עיצוב של גינה דורש לא פעם מחשבה מעמיקה, היות וניתן לעצב את הגינה במגוון רחב של צורות ודרכים. יש כאלו שיעדיפו עיצוב מודרני ומינימליסטי יותר, בעוד אחרים ישמחו לראות בגינה שלהם פרחים פורחים בכל עונות השנה ועיצוב כפרי ומרגיע יותר. אין ספק כי כל עיצוב גינה דורש תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר, היות והם אלו שיוצרים בסוף את המראה ההרמוני והאווירה המיוחדת. ניתן להשתמש בצמחים מלאכותיים, דשא סינתטי, מזרקות מים ופסלי גמדים, אך בסופו של יום הצמחים הם אלו שהופכים את הגינה לנכס אמיתי.

אילו צמחים כדאי לכם לשתול בגינה?

מי שמוכן להשקיע קצת, כדאי לו כבר בעונת הסתיו לחשוב על ערוגות החורף ולהתחיל לשתול פרחים מראש. תכנון הגינה תמיד יתחיל עונה אחת קודם, כדי לאפשר לצמחים לגדול ולפרוח בזמן. בעונת החורף למשל, רוב הצמחים הרב שנתיים אינם פורחים, ולכן חשוב לתכנן מראש אילו פרחים ברצונכם לשתול. ניתן למצוא מגוון רחב של פרחי חורף חד שנתיים, אשר מאופיינים בפריחה הססגונית והמלבלבת שלהם. למשל, מימול מכלוא הינו צמח המתאים במיוחד לשתילה בסלים תלויים או באדניות, הוא מתאפיין בפריחה מנומרת ומיוחדת. כמו כן, ניתן לשתול את לוע הארי, המתאפיין גם כן בפריחה צבעונית ומרשימה במיוחד. חלק מהזנים גבוהים, בעוד אחרים נמוכים, ולכן חשוב להתאים את הזן הספציפי לגינה שלכם. מי שמעוניין ליצור גינה כמו של פעם, חייב לשתול את פרחי אמנון ותמר הידועים, המתאפיינים בעושר צבעים בלתי רגיל ולכן נחשבים לחביבי הקהל.

לסיכום, עיצוב גינות בירושלים, כמו בכל עיר אחרת, דורש לא מעט תכנון. חשוב להבין את אופי הגינה שברצונכם ליצור, ורק לאחר מכן לצאת לעבודה. ניתן היום למצוא מגוון רחב ועצום של סגנונות עיצוב שונים, כאשר כל אחד מהם מעביר תחושה שונה ואווירה מסוימת. מי שמעוניין ליהנות מגינה פורחת ומלבלבת כל השנה, צריך להקפיד על צמחים רב שנתיים שיעטרו את הגינה לאורך כל השנה. אך כאשר מדובר בעונת החורף למשל, מומלץ להשקיע גם בצמחים חד שנתיים, על מנת ליהנות מהפריחה המיוחדת שלהם.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד