המטבח הטבעוני

סייטן – אחד מכוכבי המטבח הטבעוני

כולנו יודעים שהמטבח הטבעוני הוא מטבח אשר אינו עושה שימוש במוצרים שמקורם מן החי. בשר הוא כמובן מחוץ למשוואה אך גם מוצרים כמו גבינות וביצים נשארים בחוץ. אך על מנת לספק תזונה מאוזנת ובריאה יש צורך בתחליפים אשר יספקו לגופנו את הפרוטאין הדרוש ושאר החומרים המזינים שאנו צריכים. אחד המוצרים שקייטרינג טבעוני מרבה להשתמש בו הוא הסייטן. בוודאי נתקלתם בשם הזה ואולי גם ידעתם שזהו סוג של אוכל אך לא יותר מזה. הרשו לנו לשים את כבודו של הסייטן בקדמת הבמה ולהסביר לכם מהו סייטן, למה חשוב לאכול אותו ומה אפשר לעשות אותו.

מקורו של הסייטן הוא בסין שם נזירים בודהיסטים הנמנעים מאכילת בשר חיפשו תחליפים וכך פיתחו את המזון הזה. הסייטן הפך לפופלרי במדינות אסייה ובמיוחד ביפן. את הסייטן מזקקים מחלבון הגלוטן אשר מצוי בחיטה. המוצר המתקבל הוא תחליף חלבון אשר חסרה בו חומצת האמינו ליזין, מסיבה זו נהוג לאכול אותו בתוספת קטניות אשר משלימות את חומצת האמינו החסרה. קייטרינג טבעוני בדרך כלל משלב את הסייטן עם שעועית, גרגירי חומוס או עדשים. מבחינת הערכים התזונתיים הוא גם נחשב לדל קלוריות ועשיר בסידן (אפילו יותר מגבינות)

בישול עם סייטן

מבחינת המרקם הסייטן המעובד מזכיר מאוד בשר בזכות מרקמו הסיבי. לא אחת אנו רואים אוכלי בשר ואפילו טבעונים שמתקשים להאמין שאין מדובר בבשר. הסייטן, בדומה לטופו, נחשב לסופג של טעמים; כלומר זהו חלבון בעל טעם יחסית ניטרלי ואת הטעמים שלו הוא סופג מצורת הבישול והתיבול שמלווה אותו. מנות רבות של קייטרינג צמחוני עושות שימוש יצירתי בסייטן אותו ניתן להכין ולהגיש בצורות שונות, טיגון והקפצה, בישול ואפייה. זהו חומר גלם למתחילים העושים את צעדיהם הראשונים בתור טבעונים ורוצים דברים אשר יזכירו להם את מרקם ועם הבשר.

שוארמת סייטן – אחד מהשילובים המעניינים של סייטן הוא בשוארמה צמחונית, מנה אשר זוכה להצלחה רבה בקייטרינג טבעוני וגם חובבי הבשר המושבעים מתלהבים ממנה ומתקשים להאמין שהיא אינה מכילה חלבון מן החי.

שיפודי סייטן – תופתעו לשמוע שגם שיפודים צלויים על האש ניתן להכין מסייטן. שיפודים עם קובייות סייטן ושילוב נכון של ירקון ותבלינים מעניקים לכם שיפודים טעימים אשר אין בהם שום חלבון מן החי למרות שלפעמים קשה להאמין.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד