farmer-880567__340[1]

התמכרות לסמים לכל אחד יש את ההתמכרות שלו

התמכרות היא מילה שיכולה להרתיע אנשים רבים ובצדק. התמכרות היא מילה שלילית שמבטאת חוסר שליטה בשימוש בחומר מסוים או רצון לביצוע פעולה מסוימת. יש אנשים שמכורים לאדרנלין או מכורים לקפה ופה הבעיה עוד רגועה, אך כשמדובר על התמכרות לסמים הבעיה קשה מנשוא ואף יכולה להגיע למוות. ישנם מכוני גמילה ושיטות רבות כיצד לפתור את בעיה אך לפני שמנסים לפתור את הבעיה חשובה מאוד הגישה לטיפול והבנת היקף הבעיה וחשוב לא פחות, איך היא התחילה ומנין היא נבעה.

התמכרות לסמים והבעיות שמסביבה

  • ברוב רובן של ההתמכרויות לסמים קשים יש בריחה מהמציאות. הסמים מספקים עונג רב ותחושת מציאות מוטעית ולא משנה באיזה סם מדובר, קוקאין, LSD או הרואין. התחושה הזו היא תחושה רגעית מוטעית ורצויה למתמכר אך לאחר שהשפעתה פגה, תחושת ה-דאון שמורגשת קשה וחזקה מה שמביא את המשתמש להיות ‘מכור’ ולרצות להשתמש בסם שוב ושום.
  • סמים רבים גורמים לסבילות בגוף המכור אליהם מה שגורם להתמכרות לסמים להיות קשה יותר. כשהגוף מתרגל, נדרש יותר חומר כדי להשיג את ההשפעה הרצויה מה שמביא את המכור למצב בו הוא משתמש ביותר חומר מה שמעלה את הסיכון ובמקרים רבים מגיע למנת יתר ולמוות.
  • התמכרות לסמים יכולה להביא את המכור לבעיות כלכליות קשות מעבר לסיכון בכניסה לכלא וסיום חייו כמחוק מבחינת מקומות עבודה, ריחוק מחברים ובידוד מהמשפחה. ההתמכרות יכולה להגיע מכל סם כלשהו והחשיפה הראשונה היא המסוכנת ביותר.

כיצד מטפלים בהתמכרות וכיצד מונעים אותה מראש?

אחד הדברים שניתן לעשות כדי למנוע את ההתמכרות היא הסבה ולא הפחדה. הפחדה יכולה לעבוד אך רק על חלק מהאוכלוסייה בעיקר כשמדובר בבני נוער. לעומת זאת הסברה יכולה לתת למשתמשים העתידיים נקודת מבט שונה על השימוש בחומר ועל הכדאיות בו, כך שגם בעת השימוש המשתמשים יפעילו שיקול דעת טוב יותר, לא יחמירו עם מצבם הנפשי ואף לא יתמכרו אל החומר כלל. גם כאשר בנאדם כבר נמצא בשלב ההתמכרות, השלב הראשון בטיפול הוא הבנת ההתמכרות. ברגע שהמטופל יבין שהוא מכור, והוא לא יכול “להפסיק מתי שהוא רוצה”, הוא יוכל להתחיל בהליך טיפולי והגמילה יכולה להיות באמצעות אמצעים פסיכולוגיים או אף תרופות.

למידע נוסף כנסו עכשיו לאתר “רטורנו”

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד