ren-a-car

כך תנהגו נכון כדי להימנע ממצב של שלילת רישיון

אין ספק שאחד מהמצבים המורכבים והקשים ביותר שאתם יכולים להתמודד איתם, הוא המצב של שלילת רישיון. כאשר הרישיון שלכם נשלל – אתם לא יכולים יותר לנהוג. זה מהווה לא רק מטרד – אלא אף עלול להקשות עליכם להגיע למקום העבודה שלכם ביומיום או אפילו לעבוד (יש עבודות שכידוע דורשות רישיון נהיגה בתוקף). הפתרון הכי טוב הוא כמובן להימנע מלכתחילה ממצב שבו הרישיון שלכם עומד בסכנת שלילה, ולשם כך עליכם להקפיד על כמה כללים קריטיים של נהיגה נכונה, במיוחד במצבים מורכבים יחסית.

אז איך נוהגים נכון?

  • שמירה על מהירות – קודם כל, כשאתם נהוגים תמיד הקפידו לציית לחוק בכל מה שקשור לשמירה על מהירות הנסיעה. אמנם נסיעה במהירות מופרזת היא לכשעצמה לא עבירה שתוביל למצב של שלילת רישיון, אבל נהיגה במהירות מופרזת בהחלט עלולה להוביל לתאונות דרכים – וזו בהחלט ערובה לשלילה של הרישיון שלכם. על כן, תמיד שימו לב מהי המהירות המותרת ושמרו עליה ואל תחרגו ממנה. זה נכון ביתר שאת דווקא בעיר – רוב העבירות של מהירות מופרזת שנגמרות בתאונות מתרחשות בתוך העיר ולא בכביש המהיר (אם כי גם בו – אסור להיות שאננים).
  • בלימה נכונה – כדי להימנע מתאונות דרכים באשמתכם שיובילו למצב של שלילת רישיון, יש להקפיד על בלימה נכונה. במצב של נהיגה נינוחה, הקפידו על בלימה בלחיצה אחת, גם אם אטית. יש נהגים שבולמים במעין פולסים. זו טעות – כי זה מערער את האחיזה של הגלגל של הרכב שלכם בכביש, ומקשה עליכם לשלוט על הרכב. כמובן שאם יש מצב חירום ויש צורך בבלימה מהירה אל תתלבטו – בלמו בכל הכוח, והרכב ייעצר כמה שיותר מהר. חשוב כמובן לציין שככל שהמהירות שלכם איטית יותר – כך הבלמים יגיבו בצורה טובה יותר.
  • איתות – לא פעם אנו שוכחים את מה שלמדנו בשיעור הנהיגה הראשון – שכאשר אנו עוברים בין נתיבים עלינו לאותת. הנהגים האחרים בכביש אינם קוראי מחשבות, ואם נעבור נתיב בלי לאותת (במיוחד בשעות הערב) הנהגים עלולים שלא לצפות לכך מה שיוביל לתאונה – ולעתים גם למצב של שלילת רישיון. לכן, לפני הרצון לעבור נתיב הקפידו לאות תכמה שניות כדי שהנהגים מאחוריכם יבינו שאתם עומדים לקראת שינוי נתיב וידעו להיערך לכך.
  • שימו לב לשילוט של מעברי חציה – האם אתם יודעים שיש לא מעט תאונות שמתרחשות דווקא ליד מעברי חציה? זה בגלל שיש נהגים שמבחינתם השילוט שמעיד על מעבר חציה הוא שקוף. אבל השילוט הזה נועד בדיוק עבורכם הנהגים – צרו לעצמכם כלל שאתם ממש צריכים לחפש את השלטים הללו כדי שתדעו להאט.

ערנות על הכביש

מעל לכל – הקפידו לנהוג כשאתם ערניים ולא עייפים. לעולם אל תנהגו אחרי ששתיתם אלכוהול, אפילו לא בכמות קטנה יחסית.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד