תפילין

תפילין מהודרות

 

 

רבים רוכשים תפילין עבור הבן או הנכד יש שמעוניינים לרכוש תפילין מהודרות, בכדי שהתפילין תהיינה כשרות ומכובדות. במיוחד אלה שהם מסורתיים או דתיים. מי שבקיא בהלכה, יודע כיצד לרכוש תפילין. ישנם עורות שמגיעים מחו”ל מארצות כגון: ברזיל, ארגנטינה, הולנד , צרפת ופולין. הטיב של העור, נמדד מהחוזק והגמישות של העור. הצביעה של התפילין היוקרתיות יותר, נעשית בעבודת יד.ככל שרמת ההידור תהיה גבוהה יותר, כך האיכות תהיה טובה יותר. לא ניתן להתבלבל בין תפילין שהן מהודרות יותר לאלה שהן פשוטות. גם איכות הכתיבה היא זו שקובעת לגבי ההידור שלהן.

 

איכות העורות והכתיבה בתפילין שהן מהודרות

 

בכדי לקבוע את הרמה של תפילין מהודרות, יש לקחת בחשבון כמה גורמים. ראשית הבתים של התפילין ואיכות הבתים ועד כמה השקיעו בייצור שלהן, בצביעה. הדבר החשוב הבא הינו הקלף שנמצא בתפילין. הקלף עצמו נכתב ע”י סופר סת”ם וקלף שנחשב לאיכותי ומהודר הוא כזה שהושקעו בו מחשבה ועבודה איכותית. גם לגבי רצועות התפילין, ניתן לרכוש רצועות פשוטות רגילות שמגיעות ברוחב של 13 מ”מ על פי ההלכה, אך ניתן לרכוש רצועות תפילין משובחות שיוצרו בעבודת יד. המחיר של הרצועות המשובחות יהיה כמובן יקר יותר מאשר הפשוטות.

 

האם משתלם לרכוש תפילין יקרות?

 

אם תחשבו על תפילין שתחזקנה מעמד כל השנים, כדאי כבר לרכוש תפילין מהודרות, במיוחד מי שמניח תפילין באופן קבוע. אחד ההידורים הלכתיים המיוחדים שהתחדשו בשנים האחרונות הן ללא  ספק בתי התפילין ללא קפלים. לא הרבה יכולים לאפשר לעצמם תפילין כאלה. ניתן למצוא ברשת את המחירים של תפילין בכל מיני אתרים שעוסקים במכירת תפילין ותשמישי קדושה. יש להגיע לחנויות המוכרות, בכדי למצוא את התפילין הכשרות על פי ההלכה, כאשר יש לכם ידע מראש וכן תוכלו להתייעץ עם רב שמכיר היטב את נושא התפילין, כך שיוכל להציע לכם את התפילין הכשרות והמהודרות במחירים סבירים. תמיד ייעוץ של איש דת המכיר היטב את נושא התפילין, יוכל להיות לכם לעזר, במיוחד אם אתם מעוניינים לרכוש תפילין למטרת בר מצווה, או שהחלטתם להתחיל להניח תפילין בכל בוקר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד