coins-1015125__340[1]

הפחתת ארנונה

מקור השם ארנונה קיים כבר שנים רבות, אך ישנן מספר סברות לפירוש שם זה. יש הטוענים שפירוש שם זה לקוח מארמית, והמשמעות היא מס לחקלאי, אחרים אומרים שהוא לקוח מיוונית מהמילה ארנוס שפירושה תרומה ואנשים נוספים בכלל גורסים כי ביטוי זה לקוח מהשפה הלטינית מהמילה אנונה שפירושה הוא מס יבול.

מהי ארנונה?

ארנונה היא מס עירוני אותו גובה העירייה או הרשות המקומית לצורך מימון פעילויות ותחזוקה שוטפת. קיימים מספר קריטריונים עיקריים שבאמצעותם נגבה מס זה. ראשית הרשות המקומית מבדילה בין סוג הנכס, למשל ישנן דירות אשר משמות למגורים, ודירות אחרות משמשות למשרדים, מרפאה פרטית וכו’. העירייה עושה את הסיווג המתאים וגובה את הארנונה בהתאם. מיקום הנכס הוא קריטריון נוסף חשוב לא פחות לקביעת גובה הארנונה. באזורים הנחשבים לאזורי יוקרה, מחיר הארנונה יהיה גבוה, בעוד שבאזורים הנחשבים יקרים פחות, מחיר הארנונה יוזל בצורה ניכרת. במדינתנו הקטנה, המנהג לגבות ארנונה החל עוד בימי תקופת המנדט הבריטי וממשיך כמובן עד לימינו אנו.

הנחה בארנונה

בכדי להשיג הנחה בארנונה, יש לבדוק אם אתם אכן זכאים לכך. פירוט מלא אודות ההנחות והפטורים בארנונה לזכאים ניתן למצוא בפקודת מיסי העירייה ומיסי הממשלה, בחוק הרשויות המקומיות, בפקודת העיריות והמועצות המקומיות, ובעוד מספר חקיקות שנוצרו במיוחד לנושא זה. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם חברות שונות בנושא הפחתת ארנונה וכך תוכלו גם אתם להוזיל את תשלומי הארנונה למועצות המקומיות.

חישוב הארנונה בהתאם לשטחbusiness-1908846__340[1]

קיימות ארבע שיטות עיקריות לחישוב מחיר הארנונה לתשלום מבחינת השטח. כל רשות מקומית בוחרת לעצמה את אופן החיוב שהיא רואה לנכון. להלן השיטות:

שיטת ברוטו – בשיטה זו נמדד שטח הנכס לפי שטח הנכס החיצוני וללא שום שטחים משותפים אשר לא נמצאים בחזקת משתמש מסוים.

שיטת נטו – בשיטה זו  נמדד שטח הנכס ללא שום שטחים משותפים או קירות חיצוניים, אלא רק עם הקירות הפנימיים.

שיטת ברוטו ברוטו – בשיטה זו נמדד שטח הברוטו של הנכס כולל הקירות החיצוניים והחלק היחסי של השטחים המשותפים.

שיטת נטו נטו – זוהי שיטת המדידה האחרונה. בשיטה זו מודדים את שטח הנכס לפי שטח הנכס הפנימי ללא שום שטחים משותפים, וללא קירות פנימיים או חיצוניים.

רוב האנשים לא ממש מחבבים את מס הארנונה, אך אם תשימו רגע בצד את כל מה שאתם חושבים על הארנונה, בלעדיה אף רשות עירונית לא תצליח לתפקד כנדרש. מצד שני, אם אתם בעלי עסקים ובא לכם לחסוך את תשלומי הארנונה, אולי כדאי לכם לחשוב על פתיחת חנות באינטרנט, וכך לא תצטרכו לשלם ארנונה בעבור חנות פיזית אלא רק בעבור אכסנת הציוד שלכם במחסן שאתם תבחרו בהתאם לצורך שלכם ושל הלקוחות.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד