diamond-1186139__340[1]

הערכת שווי תכשיטים – לדעת את מחיר התכשיטים שלכם

זוכרים שבדיוק כשעברתם לדירה חדשה נתנה לכם קרובת משפחה שעון אורלוגין עתיק במתנה ואמרה לכם לשמור עליו היטב? ובכן, ייתכן שיש אמת בדבריה, מכיוון שאולי מדובר בשעון עתיק. כדי לדעת זאת בוודאות, כדאי לפנות לשמאים מקצועיים אשר מעריכים לא רק שעונים עתיקים, אלא גם תכשיטים או אבני חן. ומי יודע? יכול להיות שבזכות הפריט העתיק אשר נמצא ברשותכם בעת תוכלו סוף כל סוף לסגור את המינוס בבנק.

לא רק כסף, אלא גם היסטוריה

באמצעות אנשי מקצוע מיומנים ואמינים תגלו אולי כי התכשיט המעוטר המועבר ביניכם מדור לדור הוא פריט יקר וחשוב. וזאת לא רק משום שבזכות שוויו תוכלו עכשיו להתפטר מהעבודה או לעבור לחצי משרה, אלא מכיוון שהוא מביא עמו היסטוריה עתיקה של אבות אבותיכם. גם אם אתם מכירים את הסיפור של התכשיט או של בני המשפחה שלכם, הערכת שווי תכשיטים יכולה להטיל אור חדש על הסיפור המשפחתי שלכם, ואולי בעקבותיו תרצו לתעד את הכול בספר עב כרס אשר יישאר לדורות הבאים.

איך יודעים שמדובר בתכשיט עתיק

שמאים מקצועיים מביאים בחשבון כמה מאפיינים המסייעים להם לקבוע את שוויו של התכשיט. אלה כמה מבין הבולטים ביותר:

  • צורת הליטוש של אבן החן – אם התכשיט שלכם כולל אבן חן, השמאים יחקרו את אופן הליטוש שלה. צורת הליטוש יכולה לקבוע את התקופה שבה נוצר התכשיט.
  • החותמת – סוג החותמת, צורתה ושמה – מאפיינים אלה המופיעים על גבי התכשיטים יכולים לשמש כעדות טובה עבור התקופה שבה הם נוצרו.
  • סגנון העיצוב – צורת התכשיט, סגנון העיצוב הייחודי שלו והצבעים שבו בחר להשתמש הצורף באותה התקופה, כל אלה מסייעים לשמאים להעריך את גיל התכשיט.
  • זיהוי שעונים: במקרה של שעונים, שאף הם נכללים בקטגוריית הערכת שווי תכשיטים, ייבחן סוג השעון (שעון יד, אורלוגין ועוד), החותמת שעל גבי השעון, המנגנון המחובר אליו ושמו של היצרן.

לדעת לתאם ציפיות

כולנו היינו רוצים למצוא אוצר, לגלות לפתע כי פריט שעבר אלינו מדור לדור הוא בעל ערך רב. אך זה לא תמיד כך. למעשה, במקרים רבים ההיפך הוא הנכון. בעולם המודרני שלנו לא קל למצוא תכשיטים עתיקים ובעלי ערך.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד