מוצרים לעסק

עו”ד נזיקין

מדי שנה מוגשות אלפי תביעות נזיקין כנגד גורמים שונים, החל מתביעות נזיקין כנגד מקומות עבודה, רשויות ציבוריות, מוסדות, ארגונים, בעלי מקצוע ואפילו כנגד גורמים פרטיים. תביעות אלו כתוצאה מפגיעה שגרמה לנזק פיזי, נפשי או כספי.

על מנת להגיש תביעת נזיקין יש צורך להיעזר בעו”ד נזיקין. מדובר בעורך דין שהתמחה בתחום זה ומתעסק בו ביום יום. עו”ד נזיקין ידע לבחון את המקרה ולהוכיח בבית משפט, ראשית שנגרם נזק, שנית, שהגורם הנתבע הוא אחראי על הנזק, שלוש, שהנזק אשר נגרם הוביל להפסד כספי, פציעה או כל דבר אחר.

חשוב לציין, כאשר מדובר על הפסד כספי, זה לא חייב להיות הפסד שמגולם בסכום מסוים, זה יכול להיות כמובן הפסד של ימי עבודה, הפסד כספי כתוצאה מהצורך לבצע פעילויות מסוימות שעולות כסף ועוד, אך זה יכול להיות הפסד כספי שלא ניתן בדיוק להעריך את הסכום שלו ולו מהסיבה הפשוטה, שהדבר לא יצא לפועל. למשל, נניח ונגרם נזק מסוים וכתוצאה מכך עסקה מסוימת לא יצאה לפועל, הרי שמדובר בנזק כספי שלא נתן לשער בדיוק מה הסכום שהתובע הפסיד. לכן הוא יתבע על סכום כספי משוער. בדרך כלל בתביעות נזיקין נהוג לתבוע על סכומים גבוהים מאלו שאכן שולמו, מתוך הערכה שהשופט יקטין את הסכום במסגרת פסק הדין.

עו”ד נזיקין כאמור אחראי על כל הנושא של הכנה למשפט ותביעת נזיקין. זה אומר שעליו לאסוף את הראיות, לראיין את העדים, להוכיח על פי תקדימים ופסקי דין קודמים שמרשו צודק בתביעתו, כמו כן הוא ירצה להוכיח שמדובר בדפוס חוזר אצל הנתבע, כלומר שזו לא פעם ראשונה שבוצע אצלו נזק, במידה ומדובר ברשויות או מוסדות, הוא ירצה להוכיח שהמקום כבר הוזהר וקיבל התראה בנושא אך לא עשה דבר. כל אלה יוכיחו שלא רק נגרם נזק אלא יתרה מזו, הוא נעשה ביודעין. יש מקרים מן הסתם, שאכן בוצע נזק אך הוא לא נעשה בכוונה ולא נגרם נזק כספי או אחר, וכן האחריות היא על התובע ולכן הוא לא יקבל פיצויים. תפקידו של עו”ד נזיקין הוא להוכיח מצב הפוך, כמובן.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד